پرداخت تسهیلات از خط اعتباری قرارداد ایران و ایتالیا

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی،

از محل قرارداد تامین مالی ۵ میلیارد یورویی ایران و ایتالیا، تسهیلات پرداخت می شود.

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی درباره قرارداد تامین مالی ۵ میلیارد یورویی ایران و ایتالیا گفت: از این محل تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا؛ حمید قنبری با بیان اینکه، شرایط دریافت تسهیلات از این خط اعتباری بهتر از صندوق توسعه ملی است، افزود: بخش دولتی، خصوصی و عمومی می‌توانند از این خط اعتباری استفاده کنند و این تسهیلات به صنعت خاصی نیز تعلق ندارد.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند به بانک‌های عامل صنعت و معدن وخاورمیانه برای استفاده از این تسهیلات مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بانک‌های دیگر نیز به زودی وارد چرخه پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

قنبری افزود: بخش دولتی برای استفاده از این خط اعتباری نیازمند مجوز شورای اقتصاد و بخش خصوصی براساس اولویت طرح نیازمند تایید وزارتخانه مربوط است.

وی گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات با بانک‌های ایران طرف هستند و وثایق خود را در اختیار این بانک‌ها قرار می‌دهند و بازپرداخت آن به صورت یورو است.

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی گفت: این تسهیلات برای طرح‌های خودگردان استفاده می‌شود.

یادآور می شود، عصر دیروز پنج شنبه، بزرگترین قرارداد خط اعتباری میان ایران و ایتالیا به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا به ارزش ۵ میلیارد یورو به امضا رسید.

این تفاهم نامه توسط محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری ایران با وزیر اقتصاد ایتالیا در رم منعقد شد.

بر اساس این گزارش، این خط اعتباری مسیر تعاملات اقتصادی بین دو کشور را توسعه داده و زمینه را برای همکاری های اقتصادی و اجرای پروژه های زیر بنایی با مشارکت طرفین را فراهم می سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =