سود بالای موسسات، عامل کاهش سرمایه گذاری در تولید

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه مطرح کرد:

قیافه گفت: موسسات مالی با ارائه سود بالا بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی را با کمبود سرمایه‌گذار مواجه کرده‌ است.

قیافه گفت: موسسات مالی با ارائه سود بالا، منابع مالی بخش تولید را جذب و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی را با کمبود سرمایه‌گذار مواجه کرده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، غدیر قیافه نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه عدم نظارت و کنترل موسسه‌های مالی غیرمجاز از سوی بانک مرکزی مشکلات عدیده‌ای را برای سپرده گذاران به وجود آورده است، اظهار کرد: تجمع مالباختگان موسسات مالی غیرمجاز نشان از نارضایتی مردم از این موسسات دارد.

عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه تصریح کرد: موسسات مالی غیرمجاز با مشکلاتی که به بار آوردند باعث ازبین رفتن اعتماد مردم به سیستم بانکی کشور می‌شوند و مردم را به سمت بلوک کردن سرمایه در بازار ارز و سکه سوق می‌دهند.

قیافه با اشاره به کاهش منابع مالی بخش تولید بیان کرد: موسسات مالی با ارائه سودبالا، منابع مالی بخش تولید را جذب و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی را با کمبود سرمایه‌گذار و منابع مالی مواجه کرده‌اند.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به ورود دیرهنگام بانک مرکزی به موضوع موسسات مالی غیر مجاز اذعان کرد: ورود بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز باید سریع‌تر صورت می‌گرفت تا جلوی بسیاری از مشکلات مالی گرفته می‌شد.

قیافه در پایان با بیان اینکه مدیران موسسسات غیرمجاز آگاهی کمی از سیستم بانکی کشور دارند، گفت: با بررسی نحوه شکل گیری موسسات مالی غیرمجاز متوجه خواهیم شد کسانی که اقدام به تاسیس این موسسات مالی کرده اند از کمترین میزان تجربه در حوزه مالی و بانکی برخودار بودند و ضربه سنگینی را بر پیکر اقتصاد کشور زدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −  92  =