اینترنت اشیا متحول می‌شود

وزیر ارتباطات:

وزیر ارتباطات گفت:‌ اطلاعات شگرفی در حوزه اینترنت اشیا در حال شکل گیری است.

وزیر ارتباطات در بازدید از نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا ایران گفت:‌ اطلاعات شگرفی در حوزه اینترنت اشیا در حال شکل گیری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد جواد جهرمی اظهار داشت : سه ضلعی اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و کلان داده ها در حال شکل دادن یک تحول بزرگ در دنیا تحت عنوان اقتصاد دیجیتال هستند و نتایج آن تحت عنوان انقلاب صنعتی از آن یاد می شود.

وی در ادامه گفت : دنیا در آغاز این راه قرار دارد و همه کشورها در تلاش برای به دست آوردن سهمی از این تحولات هستند والبته بسیاری از مفاهیم مربوط به حوزه حاکمیت، اقتصاد و فرهنگ و صنایع مختلف دچار تغییر می شود.

وزیر ارتباطات افزود: توجه ویژه به این عرصه و تلاش برای به کار گیری از توان داخلی برای پیشرفت در این عرصه اولویتی است که حاکمیت ها باید به آن توجه کنند.

وی گفت : نیروهای خلاق و توانمندی در داخل کشور وجود دارد که نمونه آنها در منطقه و دنیا کم است و این نیرو ها توان دارند که این فناوری را در داخل کشور ایجاد و توسعه دهند و بتوانند بازار داخل و منطقه را با این روند تصاحب کنند.

وزیر ارتباطات اضافه کرد : در چنین نشست هایی، شرکت ها می توانند با مرور وضعیت خود بفهمند در بخش تحولات دیجیتال در چه جایگاهی به نسبت رقبا قرار دارند و برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها در حوزه های فناوری های نوین در حوزه تحولات دیجیتال همانند اینترنت اشیاء کمک خوبی به فعالان این عرصه برای شناسایی ظرفیت های داخلی است.

جهرمی ادامه داد : آن چیزی که امروز در این نمایشگاه در حوزه اینترنت اشیاء دیدیم به خصوص حوزه سانسورها، کشور دارای ظرفیت های خوبی در ساخت سانسورها است و مراکز دانشگاهی ما خوب کار کرده اند و محصولات خود را به عرصه صنعتی رسانده اند.

همچنین به لطف توسعه فراگیر نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل بستر برای انتقال اطلاعات و توسعه در حوزه تحولات دیجیتال فراهم شده است.

وزیر ارتباطات گفت : در همین حال یکی از حوزه هایی که می تواند این بهره وری را ایجاد کند توجه به فناوری های نوین از جمله اینترنت اشیاء است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2