صعود شاخص بورس ها از آمریکا تا اروپا و آسیا

بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه‌شنبه به دنبال افزایش نیرومند شاخص بورس‌های اروپایی و وال استریت، روند صعودی داشتند.

بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه‌شنبه به دنبال افزایش نیرومند شاخص بورس‌های اروپایی و وال استریت، روند صعودی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبنا، با وجود این که بورس‌های توکیو، هنگ کنگ و شانگهای رشد قوی در منطقه شرق آسیا را هدایت می‌کنند، سرمایه‌گذاران هنوز در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا در روز چهارشنبه، محتاط مانده‌اند و بسیاری نگرانند این مساله منجر به دور دیگری از سقوط بازارها شود.

بازارهای جهانی ماه جاری پس از افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح ۴ سال اخیر و انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به دلیل افزایش دستمزدها، وضعیت متشنجی را تجربه کردند.

هم چنین طبق اخبار بلومبرگ، هشدارهایی مبنی بر رسیدن بازده اوراق وزارت خزانه داری آمریکا به ۳.۵ درصد سطحی که از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون مشاهده نشده است وجود دارد.

جهش شاخص نیکی ژاپن

همچنین روز سه شنبه، بازارهای آسیایی سبزپوش بودند و شاخص «نیکی ۲۲۵» ژاپن که دیروز به دلیل تعطیلات بسته بود امروز با جهشی ۱.۳ درصدی به ۲۱۶۶۸.۰۵ واحد رسید.

در هنگ کنگ شاخص «هانگ سنگ» پس از کاهش ۹ درصدی هفته گذشته، امروز با جهشی ۲.۳ درصدی به ۳۰۱۲۲.۹۷ واحد رسید و شاخص «شانگهای کامپوزیت» چین با ۱.۸ درصد افزایش به ۳۲۱۱.۱۴ واحد رسید.

رشد بورس های استرالیا، اندونزی و مالزی

بورس های سئول کره جنوبی و سنگاپور هر کدام بیش از یک درصد و بورس سیدنی استرالیا هم ۰.۵ درصد افزایش یافت. بورس های جاکارتا اندونزی، مانیل فیلیپین و کوالالامپور مالزی هم افزایش یافتند.

معامله گران بار مثبتی را از بورس های وال استریتی و اروپایی دریافت کردند، جایی که تمامی شاخص های مهم، معاملات خود را با یک درصد افزایش به پایان بردند.

صعود ۱.۱۸ درصدی «ام اس سی آی»

به گزارش رویترز،  شاخص «ام اس سی آی» بورس های جهانی که در بر دارنده شاخص سهام ۴۷ کشور جهان است، ۱.۱۸ درصد افزایش یافت.

در اروپا، شاخص «فوتسی یورو فرست ۳۰۰» کار خود را با افزایشی ۱.۲۲ درصدی به پایان برد و شاخص «ام اس سی آی» بازارهای نوظهور ۰.۹۲ درصد افزایش یافت. شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن هم ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۱۷۷.۰۶ واحد رسید.

افزایش شاخص «داو جونز» و «نزدک»

در وال استریت، شاخص «داو جونز» با ۱.۷ درصد افزایش (معادل ۴۱۰.۳۷ واحد) به ۲۴۶۰۱.۲۷ واحد رسید، شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۳۹ درصد افزایش (معادل ۳۶.۴۵ واحد) به ۲۶۵۶ واحد رسید و شاخص «نزدک کامپوزیت» با ۱.۵۶ درصد افزایش (معادل ۱۰۷.۴۷ واحد) به ۶۹۸۱.۹۶ واحد رسید.

در بازار ارز، هر یورو از ۱.۲۲۹۱ دلار به ۱.۲۹۲ دلار افزایش یافت، هر پوند از ۱.۳۸۳۷ دلار به ۱.۳۸۴۱ دلار افزایش یافت و هر دلار از ۱۰۸.۶۴ ین به ۱۰۸.۷۰ ین رسید.

هر بشکه نفت «وست تگزاس اینترمدیت» با ۱۶ سنت افزایش به ۵۹.۴۵ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت دریای شمال ۲۰ سنت افزایش یافت و به ۶۲.۷۹ دلار در هر بشکه رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄  2  =