برآورد ضرر ۵۷ تا ۱۰۹ ميليارد دلاري حملات سايبري به اقتصاد آمريکا

شوراي مشاوران اقتصادي کاخ سفيد؛

فعاليت هاي سايبري خصمانه عليه آمريکا در سال 2016 به صورت تخميني بين 57 تا 109 ميليارد دلار به اقتصاد اين کشور خسارت وارد کرد.

فعاليت هاي سايبري خصمانه عليه آمريکا در سال 2016 به صورت تخميني بين 57 تا 109 ميليارد دلار به اقتصاد اين کشور خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاري صداوسيما؛ شوراي مشاوران اقتصادي کاخ سفيد روز جمعه با انتشار گزارشي اعلام کرد فعاليت هاي سايبري خصمانه عليه آمريکا در سال 2016 به صورت تخميني بين 57 تا 109 ميليارد دلار به اقتصاد اين کشور خسارت وارد کرد.
بر اساس گزارش رويترز، در اين گزارش به نقل از جامعه اطلاعاتي آمريکا آمده است: مهمترين کشورهايي که بيشترين فعاليت ها را عليه اهداف آمريکايي داشته اند کشورهاي روسيه، چين، ايران و کره شمالي بوده اند.
در اين گزارش خاطرنشان شده است که فعاليت سايبري خصمانه محدود به بازيگران خارجي نبوده است، بلکه برخي شرکت هاي رقيب با شرکت هاي آمريکايي، فعالان سياسي که به دنبال پيشبرد اهداف سياسي خود هستند و گروه هاي جنايتکار و تبهکار سازمان يافته نيز در اين گونه فعاليت ها دست داشته اند.
در گزارش شوراي اقتصادي کاخ سفيد آمده است که اتخاذ تدابير مناسب در بخش هاي دولتي و خصوصي براي مقابله با اين گونه فعاليت هاي غيرقانوني مي تواند به رشد توليد ناخالص داخلي آمريکا کمک کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  10