اپلیکیشن Messenger Kids برای اندروید منتشر شد

بعد از هیاهوی فراوان ؛

فیسبوک اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Messenger Kids را برای iOS عرضه کرد.

در روزهای پایانی سال 2017، فیسبوک اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Messenger Kids را برای iOS عرضه کرد تا خانواده ها با نصب آن روی دیوایس های فرزندانشان، دیگر نگرانی بابت حضور کودکان در فضای مجازی و خطراتی که آن ها را تهدید می کند نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بعد از حدود دو ماه و جنجال هایی که این اپ به وجود آورد، بالاخره ساعاتی پیش فیسبوک پیان رسان کودک خود را در گوگل پلی نیز منتشر نمود. مسنجر کیدز به نوعی همان فیسبوک مسنجر است، با این تفاوت که خانواده می توانند روی فعالیت های بچه ها نظارت داشته باشند.

در مسنجر کیدز، اکانت کودک به اکانت والدین وصل می شود. بنابراین هنگامی که کودک بخواهد با کسی چت کند، برنامه قبل از شروع گفت و گو اعلانی برای خانواده می فرستد. اگر خانواده اجازه داد، او می تواند گفت و گو را آغاز نماید. در کنار این مسئله، مسنجر کیدز پرداخت درون برنامه ای نداشته و خبری از تبلیغات هم در آن نیست.

به لطف فیلترهای گذاشته شده در بخش جستجو نیز والدین می توانند این اطمینان را داشته باشند که فرزندشان به دنبال محتویات نامناسب نمی رود. اگرچه مسنجر کیدز توانست تاییده قانون حفاظت از کودکان در فضای مجازی به دست بیاورد ولی عرضه این اپلیکیشن هیاهوی زیادی به بار آورد و حتی کمپینی برای حذف آن در اپ استور به وجود آمد.

خانواده ها و سازمان های حمایتی معتقد بودند که این نوع اپلیکیشن ها باعث می شوند تا کودکان از همان بچگی به فضای مجازی روی بیاورند. در هر صورت این کمپین ها تاثیر چندانی نداشته اند و اپ مسنجر کیدز همچنان به کارش ادامه می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4