“پول دیجیتال” عامل اصلی سود پی پال

مدیر عامل شرکت پی پال مطرح کرد:

دن شولمن، مدیر عامل شرکت پی پال، عامل اصلی سود شرکتش را تا به امروز “دیجیتالی کردن پول نقد” می داند.

دن شولمن، مدیر عامل شرکت پی پال (1)، عامل  اصلی سود شرکتش  را تا به امروز "دیجیتالی کردن پول نقد"  می داند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  شولمن به تازگی در یک مصاحبه اختصاصی با سی ان بی سی (CNBC) گفت: اکوسیستم سیستم مالی سریع تر از همیشه در حال تغییر است، چراکه به دلیل توسعه روز افزون تلفن های همراه سیستم های مالی هم از نقدینگی به سمت  پرداخت دیجیتال پیش می روند.

این درحالی است که پی پال 227 میلیون مشترك دارد و 65 درصد آن ها در خارج از آمريكاي شمالي مستقر هستند، به طوری که در سه ماهه  آخر ، 8.6 میلیون کاربر فعال جدید نیز به کاربرانش افزوده شده  و این میزان از سال 2014 بی سابقه بوده است.

شولمن خاطر نشان کرد: دیجیتال سازی سریع باعث شده تا کشورهایی مانند هند و چین به منظور بهره وری  و در مواردی همچون چک کردن حساب ها  و کارت های اعتباری به سمت پرداخت  دیجیتال روی بیاورند.

وی معتقد است از آنجایی که در این نوع  معامله ها  واسطه ای وجود ندارد، در نتیجه فساد کمتری روی می دهد.

همچنین باید اشاره کرد که پی پال با  شرکت اینترنتی چینی بایدو (Baidu) مشارکت کرده تا مصرف کنندگان چینی بتوانند به بازرگانان سراسر جهان دسترسی پیدا کنند.

از سوی دیگر با شرکت علی بابا (Alibaba) در زمینه تجارت الکترونیکی همکاری می کند تا کاربران پی پال خارج از چین بتوانند از طریق  پلت فرم چینی کالای خود را خریداری کند.

شولمن یادآور شد: پی پال با دارا بودن بیش از 50 درصد درآمد خود از خارج آمریکای شمالی، اما چندی است که با بهره بردن از اهرم بین المللی خود در راستای بهره برداری از کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده کارهایی انجام داده است.

وی  گفت: در آمریکای شمالی تنها 5 درصد از کسب و کارهای کوچک، صادرات بین المللی دارند. درحالی که هشتاد درصد از کسب و کارهای های کوچک  از طریق پی پال، صادرات بین المللی خود را انجام می دهند. بنابراین داشتن پلت فرمی که باز، مورداعتماد و تضمین کننده معاملات باشد، می تواند جهان جدیدی را به روی تجار، بازرگانان کسب و کار کوچک و مصرف کنندگان باز کند و در عین حال برای همه سودمند هم باشد.

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع: cnbc
https://www.cnbc.com/2018/03/14/paypal-ceo-countries-like-india-are-skipping-over-legacy-fintech.html
پی نوشت:
1-: PayPal پی پال یک شرکت آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت های پرداخت الکترونیکی در سرتاسر جهان به شمار می رود . پی پل در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن فعالیت می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1