راه اندازی نخستین بورس اوراق بهادار جهان در زمینه ارز رمزنگاری

درکانادا روی داد؛

تی ام ایکس بزرگترین بورس اوراق بهادار کانادا با همکاری پی کیس فایننشیال قرار است تا خدمات کارگزاری ویژه ای را در راستای ارائه اطلاعات و مشاوره سرمایه گذاری در زمینه ارز رمزنگاری فراهم کند.

تی ام ایکس (TMX)، بزرگترین بورس اوراق بهادار کانادا (1) با همکاری پی کیس فایننشیال  (Paycase Financial) قرار است تا خدمات کارگزاری ویژه ای را در راستای ارائه  اطلاعات و مشاوره سرمایه گذاری در زمینه  ارز رمزنگاری  و از جمله بیت کوین فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این درحالی است که جدیدترین گروه شرکت تی ام ایکس (TMX) تحت نام شبکه ارز دیجیتال شورکان (Shorcan Digital Currency Network) با پی کیس فایننشیال، در زمینه ارائه اطلاعات و ارزیابی داده به منظور نشان دادن وضعیت فعلی و قیمت انواع مختلف ارزهای  رمزنگاری به توافق رسیده اند.

همچنین پی کیس (Paycase) قرار است تا در زمینه فناوری مورد نیاز برای ارائه اطلاعات و شاخص ها همکاری کند؛ به طوری که این موضوع بر اساس اطلاعات تلفیقی از مبادلات ارزهای رمزنگاری جهانی و همچنین حجم معاملات بین المللی و فرابورس انجام خواهد شد. از سویی هدف بلند مدت این است که این شاخص ها با تکنولوژی مرتبط به بازار عرضه شود.

جان لی، مدیر توسعه و نوآوری گروه تی ام ایکس، گفت:"شبکه ارز دیجیتال شورکان (Shorcan DCN) نشان دهنده گام مهمی در اجرای استراتژی دیجیتالی این گروه است. با توجه به این که فناوری های جدید به تغییر صنعت مالی جهانی کمک کرده است، ما نیز همچنان به کشف راه های جدید برای تحول کسب و کار خود  و در راستای رفع نیازهای مشتریان در بازارهای سنتی و غیر سنتی  ادامه می دهیم."

جوزف وینبرگ، مدیر ارشد مالی پی کیس و مشاور ویژه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به Bitcoin Magazine گفت:"ما از این مشارکت بین پی کیس و تی ام ایکس بسیار خشنودیم. چرا که با این همکاری، نخستین کارگزاری در زمینه ارز رمز نگاری ایجاد و از سویی  این نوع ارز به عنوان یک سرمایه،  شناخته شده است."

 وی افزود:"در پی این همکاری و برای نخستین بار میان ارز رمزنگاری و بازارهای مالی سنتی ارتباط برقرار کرده ایم."

کایل کمپر، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین کانادا (Blockchain Association) به Bitcoin Magazine گفت:"این همکاری، نشان دهنده همراهی رگولاتورها، بخش مالی و نوآوران است که می تواند به پذیرش  پول دیجیتال از طریق بازارهای جدید کمک کند."

گفتنی است پی کیس (Paycase)، استارتاپی  در زمینه ارز رمزنگاری است که بهترین روش ها را مبتنی بر تلفن همراه ارائه می دهد و در تورنتو واقع است.

 

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع: Bitcoin Magazine
https://bitcoinmagazine.com/articles/tmx-launch-worlds-first-stock-exchange-cryptocurrency-brokerage-service/
 پی نوشت:
1- بازار بورس تورنتو، بزرگ ترین بازار بورس اوراق بهادار در کانادا، سومین در آمریکای شمالی و هفتمین در جهان از لحاظ میزان ارزش بازار سرمایه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +    =  11