دولت کانادا مزایای بانکداری باز را بررسی می کند

دولت کانادا به بررسی مزایای نظام بانکداری پرداخته است.

دولت کانادا به بررسی مزایای نظام بانکداری پرداخته است که به مشتریان اجازه می دهد اطلاعات مالی خود را به اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دولت کانادا اعلام کرد پس از شش ماه بررسی اقدامات انگلستان و اروپا در رابطه با بانکداری باز اقدام خواهد کرد.

بانکداری باز نحوه دسترسی اشخاص ثالث را به اطلاعات بانکی افراد را تسهیل می کند تا اشخاص ثالث (مانند شرکت های فناوری مالی) بتوانند در یک محیط رقابتی و نوآورانه، محصولات و خدمات شخصی سازی شده و مناسب ارائه بدهند.

علاوه بر این، مشتریان از مزایای شفافیت بیشتر برخوردار خواهند شد که به آنها کمک می کند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند و بتوانند پول خود را بهتر مدیریت کنند.

اگرچه دولت کانادا چالش های بانکداری باز را نیز برشمرده و به این نکته اشاره می کند که بانکداری باز می بایست "بیشترین توجه" را به حریم خصوصی مشتری، امنیت اطلاعات و ثبات مالی داشته باشد.

انجمن بانکداران کانادایی در حال حاضر این سه چالش را مطرح کرده و این هشدار می دهد که اعطای دسترسی به اطلاعات مشتری به اشخاص ثالث ممکن است منجر به ریسک های متعددی چون نشت اطلاعات، اثرگذاری بر اعتبار و سایر ریسک های با عواقب گسترده تر شود.

با این وجود انجمن بانکداران کانادایی اعلام کرد در مورد همکاری با دولت در شناخت ریسک ها و چگونگی کاهش آنها از "فرصت ها استقبال می کند."

دولت کانادا در بودجه خود اعلام کرده چارچوبی جدید به منظور نظارت بر پرداخت های خرد ارائه خواهد کرد و در عین حال مجلس کانادا با بررسی قانون "صنعت پرداخت کانادا" به دنبال حصول اطمینان از اینست که اهداف خط مشی عمومی این صنعت در مورد کارایی، امنیت و پایداری سیستم ادامه پیدا کند.

 

منبع: بانکینا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  2  =