بزرگترین بانک هند، از بلاک چین در تبادلات مالی بهره می برد

اس بی آی، بزرگترین بانک دولتی هند ، قرار است از فناوری بلاک چین در تبادلات دارایی های معوقه بهره ببرد.

 بانک اس بی آی هند (SBI) (1)، بزرگترین بانک دولتی هند، قرار است از فناوری بلاک چین در تبادلات دارایی های معوقه (2) بهره ببرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این پروژه بخشی از Bankchain Alliance و شامل مجموعه ای از بانک هاست که به منظور کاوش، ساخت و اجرای راه حل های بلاک چین راه اندازی شده است. این پلت فرم بر اساس فناوری بلاک چین و تحت نامPrimechain-ASSET ایجاد خواهد شد که شامل سیستم حراج هوشمند قراردادی، گزارشات رگولاتوری و سایر موارد است؛ همچنین به عنوان منبعی برای اسناد مربوط به دارایی به شمار می رود.

بانک اس بی آی هند اعلام کرد که این پلت فرم، امکانی در زمینه قیمت یابی شفاف دارایی های معوقه می دهد. همچنین به بانک ها این اجازه را می دهد که دارایی های بدون مساله (3) خود را تقسیم  و آن ها را به بانک های دیگر، شرکت ها یا صندوق ها بفروشند. از سویی انتظار می رود که این پلت فرم طی 3، 4 ماه آینده راه اندازی شود.

سودین باراکار، مشاور در زمینه نوآوری از بانک اس بی آی هند، گفت: "این پروژه به بانک ها کمک می کند اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و در عین حال به اتوماسیون و مدیریت بهتر فروش دارایی های معوقه می انجامد."
وی افزود:" با استفاده از بلاک چین، پس از آنکه یک سیستم مبادله دارایی وام (Loan Asset Exchange ) را ایجاد کردیم، می توانیم دارایی های ساختار یافته تری را توسعه دهیم."

این درحالی است که دارایی های معوقه در بانکداری جهانی تبدیل به یک چالش شده است. در حالی که  گفته می شود که بانک های هند با  210 میلیارد دلار دارایی معوقه روبه رو هستند، به طوری که 30 میلیارد دلار آن تنها مربوط به بانک اس بی آی هند (SBI) است. از این رو نیاز به مکانیسم قیمت یابی برای دارایی های معوقه از مسایل مهم در این زمینه به شمار می رود.

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع:  BlockTribune
http://blocktribune.com/blockchain-exchange-for-non-performing-assets-planned-by-state-bank-of-india/
پی نوشت:
1-State Bank of India (SBI) : به عنوان بزرگترین شرکت خدمات مالی و بانکداری در کشور هند شناخته می شود  که در سال 1955 تاسیس شد  و دفتر مرکزی آن در بمبئی قرار دارد.
2-non-performing assets (NPA) : دارایی معوقه  تسهیلات اعتباری است که بازگرداندن اصل و بهره اش برای دوره ای از زمان، به تعویق افتاده است.
3-Stressed assets : این نوع دارایی نشان دهنده سلامت  سیستم بانکداری است و از مجموع دارایی معوقه به اضافه  وام های بازسازی شده و دارایی های کسر شده به دست می آید. (توضیح: دارایی  یا وام بازسازی شده (Restructured loans) دارایی هایی است که دارای  دوره بازپرداخت بلند، به همراه  تبدیل بخشی از وام به اوراق بهادار،  تامین مالی افزوده  یا ترکیبی از این اقدامات است.)

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −    =  54