برجام قرارداد آلکاتل را به ۱۴۵ میلیون یورو کاهش داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس گفت گفت: قرارداد آلکاتل در برنامه چهارم توسعه به دلیل تحریم های بین المللی با تاخیراتی روبرو شد، اما گشایش های برجام هزینه ها را منطقی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس گفت گفت: قرارداد آلکاتل در برنامه چهارم توسعه به دلیل تحریم های بین المللی با تاخیراتی روبرو شد، اما گشایش های برجام هزینه ها را منطقی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس مبنی خرید تجهیزات از شرکت آلکاتل در سال ۱۳۹۰ گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف بوده تا ظرفیت های لازم برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند و ۶۰ درصد خانواده های کشور تحت پوشش اینترنت قرار بگیرند. همچنین ایران رتبه دوم شاخص ترانزیت ارتباطات در منطقه را کسب کند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: قرارداد آلکاتل در برنامه چهارم توسعه بوده و قرار بوده تا شاخص ترانزیت ارتباطات کشور که ۳.۲ ترابیت در ثانبه بوده به ۸ ترابیت در ثانیه افزایش پیدا کند و هدف از انعقاد این قرارداد نوسازی تجهیزات شبکه بوده است. همچنین ظرفیت شبکه انتقال باید به ۲.۴ ترابایت  افزایش پیدا می کرد.

وی تاکید کرد: قرارداد تدبیر که بعد از قرارداد آلکاتل منعقد شده، قراردادی به منظور تکمیل پروژه است و مازاد به شمار نمی رود. آذری جهرمی با اشاره به تحریم ها گفت: تاخیراتی به دلیل تحریم های بین المللی در حوزه اجرای قرارداد آلکاتل که به بهانه تحریم ها منعقد شد با مبلغ ۲۴۷.۵ میلیون یورو وجود داشته و بعد از گشایش هایی که به واسط برجام رخ داد، نیاز بود تا هزینه های تبعی و جانبی قرار داد بازنگری شود.

وزیر ارتباطات افزود: پیمانکار قرارداد آلکاتل به دلیل مسائل تحریم نتوانسته بود تا تجهیزات مورد نیاز را وارد کشور کند؛ با توجه به گشایش های برجام تصمیم گرفته شد تا هزینه ها منطقی شود و بر همین اساس اصلاح قرارداد در دستور کار قرار گرفت و قرارداد ۲۴۷.۵ میلیون یورویی به ۱۴۵ میلیون یورو کاهش پیدا کرد و تمامی تجهیزات به روزآوری شد.

محمد جواد آذری جهرمی تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات دو بخش این قرارداد از گمرک ترخیص شده و در حال نصب و راه اندازی است؛ البته بخشی از این تجهیزات هم اکنون در حال استفاده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄    =  1