مردم ایالات متحده به دنبال شفافیت نام تجاری در حوزه هوش مصنوعی هستند

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

از هر سه آمریکایی دو نفر تقریبا با هوش مصنوعی آشنا هستند و 32 درصد از افراد احساس مثبتی نسبت به تکنولوژی دارند، اما اکثریت 81 درصدی افراد انتظار دارند که شرکت‌ها درباره چگونگی استفاده از هوش مصنوعی شفافیت زیادی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یافته‌های مطالعه چهارم سالانه Rich Relevance نشان می دهد که هوش مصنوعی و واقعیت افزوده جریان اصلی تکنولوژی های جدید هستند. با این حال مشتریان می خواهند درباره زمان و چگونگی تکنولوژی هایی که استفاده می شود اطلاعات شفافی دریافت کنند.
مایک نی، مدیر شرکت تحقیقاتی RichRelevance در نشست مطبوعاتی در این باره گفت: «  مصرف کنندگان به طور کلی می دانند که داده های آن ها جمع آوری می شود و می دانند که این امر با بهره گیری از هوش مصنوعی اتفاق می افتد. با این حال، هر روز مصرف کنندگان بیشتری انتظار دارند که خرده فروشی ها و برندهای تجاری درباره زمان و نحوه استفاده خود از هوش مصنوعی با آن ها شفاف باشند. در نتیجه، به مرور زمان، شرکت های بیشتری تحت فشار هستند که سیستم های باز هوش مصنوعی خود را قابل توضیح کنند و بینش شفافی به مخاطبان خود ارائه کنند و به آن ها توضیح دهند که هر تصمیم چگونه و به چه دلیلی گرفته می شود. رفتارهایی که قبلا مرسوم بود و محصولاتی که به صورت جعبه سیاه به مشتریان ارائه می شد دیگر در صنعت جایگاهی ندارد.»
در حدود 76 درصد از مشتریان ابراز کردند که هنوز هم لباس ها و فناوری های پوشیدنی که دارای حسگرهای رهگیری هستند به نظر آن ها معذب کننده است. هر چند این تکنولوژی می تواند در شناسایی نیازها و عادت های مشتریان کمک زیادی برای خرده فروشی ها باشد. در حدود 61 درصد از افراد تکنولوژی تشخیص چهره را نیز معذب کننده می دانند. البته 48 درصد از افراد نیز با حضور ربات ها در فروشگاه ها موافق هستند و به نظر آن ها این تکنولوژی جذاب است.
این پژوهش که بر روی 1037 مصرف کننده صورت گرفت در ماه می سال 2018 انجام شد.

منبع: https://www.mobilepaymentstoday.com/news/us-consumers-seek-brand-transparency-on-ai/

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ⁄    =  1