ساخت اولین تلویزیون هوشمند با قابلیت استخراج بیت کوین

شرکت کانان کرییتیو (Canaan Creative) که دومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات استخراج بیت کوین در دنیا به شمار می‌رود، این بار با نوآوری جدیدی به بازار آمده است. این نوآوری یک تلویزیون هوشمند با قابلیت ماینینگ بیت کوین است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این محصول جدید «آوالون‌ماینز اینساید» (AvalonMiner Inside) نام دارد. این دستگاه دارای یک تراشه داخلی برای ماینیگ است. این تلویزیون با سیستم عامل اندروید سازگار است.

«آوالون‌ماینز اینساید» دارای تراشه اسیک A3210 16nm است. این تراشه از توان لازم برای پردازش ۲/۸ تریلیون هش در ثانیه برخوردار است. گفتنی است قدرتمندترین محصول ساخته شده توسط این شرکت از توان لازم برای پردازش ۱۱ میلیون هش در ثانیه برخوردار است.

این تلویزیون هوشمند می‌تواند سودآوری ماینینگ را به صورت آنی محاسبه کرده و نشان دهد. همچنین کاربر می‌توان آن را به صورت صوتی کنترل کند. این تلویزیون هوشمند دارای صفحه ۴۳ اینچی و با وضوح ۴K بوده و بیش از ۸ میلیون پیکسل دارد.

شرکت کانان کرییتیو در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ماینینگ بیت کوین در دنیا به شمار می‌رود. این شرکت چند ماه پیش در عرضه عمومی سهام خود توانست مبلغ ۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

طراحی و عرضه تلویزیون هوشمند توسط این شرکت بخشی از راهبرد آن برای عرضه محصولاتی خانگی مرتبط با بلاک چین و هوش مصنوعی است. این شرکت پیش از این نگرانی خود از عرضه یک سری محصولات محدود را اعلام کرده بود. کانان کرییتیو در بیانیه‌ای گفت: «اگر نتوانیم مقیاس و سودآوری را از یک سری محصولات به حفظ کنیم و در عین حال محصولاتی جدید ارایه کنیم، نمی‌توانیم به رشد خود ادامه دهیم.»

درآمد شرکت کانان کرییتیو در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰۵ میلیون دلار بود که ۲۷ درصد بیشتر از درآمد سال قبل بود. ایالات متحده و سوئد اصلی‌ترین بازارهای کانان کرییتیو هستند.

 

منبع: ارزنگار 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  −    =  21