بیت کوین کاملا قابل رهگیری است!

مقام ارشد امنیتی آمریکا:

یکی از مقامات ارشد امنیتی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که رهگیری تراکنش‌های بیت کوین به سادگی امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لیلیتا اینفانته (Lilita Infante) که در یکی از سازمان‌های امنیتی مرتبط با برخورد با مواد مخدر در ایالات متحده فعالیت دارد در این مصاحبه گفت که ابزارهای متعددی برای پیگیری فعالیت تبهکاران در دنیای ارزهای مجازی وجود دارد. او گفت که این رهگیری با استفاده از بلاک چین امکان‌پذیر است.
 

برخی کارشناسان بر این باورند که قابلیت‌ بیت کوین در عدم احراز هویت کاربران اصلی‌ترین نقطه ضعف آن است. زیرا این امر موجب می‌شود به راحتی بتوان از آن برای پولشویی استفاده کرد. به همین دلیل، توصیه می‌شود قانون‌گذاران گام‌هایی برای ایجاد محدودیت در زمینه تراکنش با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اعمال کنند و یا نظارت‌ بیشتری بر آنها به عمل آورند.

اما لیلیتا اینفانته در این مصاحبه ادعا کرد درصد تراکنش‌های مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی از ۹۰ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

او در عین حال این را می‌پذیرد که تعداد مجموع تراکنش‌ها با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. اینفانته در این مصاحبه گفت: «حجم تراکنش‌ها به شکلی چشمگیر افزایش یافته است. مقدار تراکنش‌های مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی و ارزش دلاری آنها در طی سال‌های گذشته رشد بسیار زیادی داشته است. اما نسبت این تراکنش‌ها به تراکنش‌های قانونی کاهش یافته است.

او به این نکته نیز اشاره کرد که بیشتر تراکنش‌های بیت کوینی اکنون توسط کسانی صورت می‌گیرد که به خرید آن به امید کسب سود در آینده اقدام می‌کنند.

این مقام امنیتی در ایالات متحده درباره دو ارز دیجیتال دیگر (یعنی مونرو و زی کش) که هر دو از امنیت بالاتری نسبت به بیت کوین برخوردارند نیز صحبت کرد. او گفت که حتی این ارزهای دیجیتال نیز از دیدرس این سازمان امنیتی آمریکا به دور نیستند. او گفت: «ما برای بررسی تراکنش‌های صورت گرفته با این ارزهای دیجیتال نیز ابزارهایی در اختیار داریم.» گفتنی است ادوارد اسنودن (که اسناد محرمانه سازمان‌های امنیتی ایالات متحده را افشا می‌کند) چندی پیش اعلام کرد زی کش گزینه بهتری از نظر امنیتی نسبت به بیت کوین به شمار می‌رود.

گفتنی است نیروهای امنیتی ایالات متحده با بررسی سوابق تراکنش‌های بیت کوینی روی شبکه بلاک چین به این نتیجه رسیدند هکرهای روسی مقر حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ دستمزد خود را در قالب بیت کوین دریافت کردند.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1