روتر وای-فای با قابلیت استخراج ارز دیجیتال: محصول جدید بیتمین

شرکت بیتمین (Bitmain) به تازگی اعلام کرده قصد دارد روترهای وای-فای جدیدی را به بازار عرضه کند که با اتصال به اینترنت می‌توانند به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چند روز پس از اینکه شرکت کانان اعلام کرد تلویزیون هوشمندی با قابلیت استخراج ارزهای دیجیتال طراحی کرده است، بیتمین (بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات ماینینگ در جهان) خبر از تولید محصولی جدید داد که می‌تواند برای بازار جذابیت زیادی داشته باشد.
روتر وای-فای با قابلیت استخراج ارز دیجیتال

این محصول جدید در دو مدل با نام‌های انتروتر آر۳-دش (Antrouter R3-DASH) و نیز انتروتر آر۳-سیا (Antrouter R3-SIA) عرضه می‌شود. مدل اول برای استخراج ارز دیجیتال دش (Dash) و دومی نیز برای استخراج سیاکوین (Siacoin) کاربرد دارد. قرار است اولین محصولات این سری با قیمت ۵۸ دلار به بازار عرضه شود.

البته شاید عمده جذابیت این محصولات در کاربرد دوگانه آن (برای اتصال به شبکه و نیز استخراج رمزارزها) باشد. در واقع عملکرد این دستگاه در مقایسه با تجهیزات حرفه‌ای ماینینگ بسیار پایین است. به همین دلیل نباید انتظار درآمد قابل توجهی از آن را داشت.

شرکت چینی بیتمین اعلام کرده که سفارشات کاربران را ۱۰ روز پس از پرداخت ارسال خواهد کرد. به محض اتصال دستگاه به شبکه، عملیات استخراج از طریق اتصال آن به استخر ماینینگ بیتمین با نام انتپول (Antpool) آغاز می‌شود. همچنین به هر دستگاه یک حساب کاربری اختصاص می‌یابد و کاربر می‌تواند وضعیت عملکرد دستگاه و درآمد خود را به صورت آنلاین مشاهده کند.

دستگاه انتروتر آر۳-دش فقط برای استخراج دش طراحی شده و مورد آزمون قرار گرفته است. با این وجود، این امکان وجود دارد که بتوان از آن برای استخراج سکه‌های  X11 نیز استفاده کرد. نرخ هش انتروتر آر۳-دش ۳۰۰M/s ± ۵%  بوده و ۲۴/۳۷ وات برق نیز مصرف می‌کند.

انتروتر آر۳-سیا نیز برای استخراج سیاکوین طراحی شده است، اما می‌توان از آن برای ماینینگ سکه‌های دیگر blake2b نیز استفاده کرد. البته عملکرد دستگاه برای استخراج ارزهای دیجیتال به جز سیاکوین چندان بالا نیست. نرخ هش این دستگاه ۱۱٫۵۴G/s ± ۵% و مصرف انرژی آن نیز ۲۲/۶ وات است. هر دو دستگاه ۶۰۰ گرم وزن دارند.

گفتنی است شرکت بیتمین که بیشترین بازار و درآمد را در بازار تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال دارد چندی پیش اعلام کرد قصد دارد وارد حوزه هوش مصنوعی نیز بشود.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  4  =