شرایطی که می‌توانند از رکورد شکنی بیت کوین در سال ۲۰۱۸ جلوگیری کنند

بسیاری از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت کوین پیش از این هم سقوط‌های بزرگی را پشت سر گذاشته و مجددا قیمت آن در سال ۲۰۱۸ بازهم رکورد خواهد زد؛ با این حال تور دیمستر (Tuur Demeester) اقتصاددان و سرمایه گذار مستقل، نظر دیگری در این خصوص دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق استدلال این اقتصاددان؛ برای ادامه سال جاری نمی‌توانیم شاهد رشد صعودی زیادی در معاملات بیت کوین باشیم.

تور دیمستر افزود: بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به اوج قیمت خود یعنی ۲۰,۰۰۰ دلار رسید، درحالی که ۳۰ ماه پیش یعنی در اوایل آگوست سال ۲۰۱۵ قیمت آن زیر ۲۰۰ دلار بود، بنابراین بازار اکنون نیاز به هضم این حرکت تاریخی ۳۰ ماهه دارد.

این اقتصاددان و سرمایه گذار، دلایلی برای ادعای خود ارائه می‌دهد که در ادامه می‌خوانیم.

پروسه افزایش سختی استخراج بیت کوین و کاهش قیمت باعث می‌شود که این فرآیند بسیار گران تمام شود. کسانی که نتوانستند تجهیزات خود را ارتقا دهند، با کاهش شدید سودآوری مواجه شدند و مجبور شدند از سکه های خود پس از کاهش حاشیه سود و قیمت ها دست بکشند.

حجم معاملات به طور قابل توجهی پایین تر از سطح زمستان و بهار گذشته است، که به کم رمقی بالقوه بیت کوین افزوده می شود.
دیمستر به به یافته های نظرسنجی Gallup که در سه ماهه گذشته انجام شد، اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که کمتر از ۰٫۵ درصد از سرمایه گذاران آمریکایی در آینده نزدیک تصمیم به خرید بیت کوین می‌گیرند. علاوه بر این جستجوی Google و اطلاعات تجار نیز تمایلی به پشتیبانی از آن ندارند.

با وجود کارت‌های اعتباری بین‌المللی و سرعت بالای تراکنش‌ها، مردم کمتری به جایگزین شدن بیت کوین به عنوان پول رایج امیدوارند.
دیمستر معتقد است؛ اولین صندوق قابل معامله در بورس برای بیت کوین در سال جاری تشکیل نخواهد شد، که این موضوع ممکن است کسانی که منتظر این حرکت در ماه آینده هستند را آزرده خاطر کند.

اما در نهایت زمانی که این اتفاق بیفتد، بازار احتمالا حرکت بالستیک خواهد داشت. زیرا تبدیل به یک دارایی قابل دسترس برای سرمایه گذاران خرده فروشی خواهد شد. او یادآور می‌شود که پس از راه اندازی اولین ETF طلا، قیمت طلا ۳۵۰ درصد افزایش یافت و امیدوار است که مشابه آن برای بیت کوین اتفاق بیفتد.

 

منبع: ارزدیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  ⁄  43  =