نگاهی بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی/ چشم صنعتِ بانکداری به فناوری‌های نوین مالی

نمایشگاه های تخصصی در زمینه تکنولوژی و فناوری های نوین روز که با همت بخش خصوصی برگزار می شود می توانند گشایش های بسیاری را به دور از حواشی سیاست برای علاقه‌مندان و دنبال کنندگان در این حوزه و همچنین دولت ها ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کشورهای مختلف جهان سالانه میزبان نمایشگاه‌های گسترده و متفاوتی در عرصه تکنولوژی و فناوری‌های نوین هستند، از «جی‌تکس» دبی و کنگره جهانی موبایل در بارسلون، «سبیت» هانوفر تا «ایفا» در برلین و «سس» لاس وگاس که همگی مشهورترین نمایشگاه های تکنولوژی در جهان هستند تا دیگر نمایشگاه‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شود، همگی یک پیام مشترک را به مخاطبان و دنبال کنندگان این حوزه ارسال می‌کنند، فناوری، بدون توقف در حال گذر از مرزها است و جهان فراتر از تبدیل شدن به دهکده جهانی امروز طعم متفاوتی از زندگی را با وجود تکنولوژی‌های نوین روز می‌چشد.
 
در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به اهمیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه تکنولوژی، تاثیر برگزاری این نمایشگاه ها بر رشد و توسعه شرکت های فعال در این حوزه، برطرف شدن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و همچنین ملزومات توسعه و حمایت از عرصه تکنولوژی.
 
چشمِ صنعت بانکداری به فناوری‌های نوین مالی/ نمایشگاه‌ها پلِ ارتباطی میان بانک‌ها و فین‌تک‌ها
 
امروزه شرکت‌های ارائه کننده فناوری‌های نوین مالی یا همان فین‌تک ها در کنار استارت‌آپ‌های حوزه صنایع مالی با رشد خیره کننده‌ای در ایران در حال گسترش هستند، این توسعه در زمینه فناوری‌های نوین مالی اما محدود به ایران نیست، در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای توسعه یافته نیز امروز فناوری‌های نوین مالی پنجره جدیدی را در زمینه ارائه خدمات مالی به روی مشتریان بانک‌ها گشوده‌اند. فناوری‌های نوین مالی بر بسترِ تکنولوژی‌های نوین روز منجر به آن شده است که خدمات مالی بیش از پیش در دسترس شهروندان قرار بگیرد و مسیرهای دسترسی به این خدمات نیز برای مشتریان بانک‌ها در فضای جدیدی ارائه شود.
 
مسیرِ اتصالِ بانک‌ها با شرکت‌های ارائه کننده فناوری‌های نوین مالی اما بی‌شک از مسیر نمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه می‌گذرد، جایی که بانک‌ها می‌توانند با شرکت‌های مختلف ارائه کننده خدمات در این زمینه و همچنین تازه‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌ها در این حوزه آشنا شده و به سمت اجرایی کردن و در اختیار داشتن این خدمات حرکت کنند.
 
یکی از نمایشگاه‌هایی که هر ساله در این زمینه برگزار می‌شود و مخاطبان بسیاری را نیز به خود جذب می‌کند، رویداد تراست تک است که هرساله از 27 تا 29 نوامبردر پاریس فرانسه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه،حرفه‌ای‌ها در زمینه صنعت تکنولوژی دیجیتال گردهم می‌آیند تا محصولات جدید، در حال تولید و همچنین ایده‌های نو در زمینه تکنولوژی و اپلیکیشن های موبایلی را به نمایش بگذارند. این نمایشگاه برای نخستین بار 30 سال پیش و با هدف ارتقا تکنولوژی‌های جدید در زمینه کارت‌های هوشمند برگزار شد. در سال 2016 نام این نمایشگاه به تراست تک تغییر پیدا کرد تا مسیر این صنعت به درستی معرفی و بازتاب داده شود و نشان دهد که بر تکنولوژی های بر پایه اعتماد و اطمینان متمرکز شده است.
 
تاثیر نمایشگاه‌های تخصصی بر ارتقای سطح ارائه خدمات
 
نمایشگاه‌های تخصصی محلی است که شرکت‌های مختلف ارائه کننده فناوری‌های نوین مالی و غیرمالی، استارت آپ‌ها، شتاب دهنده ها و همچنین سرمایه گذاران و یا کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در این اکوسیستم را دارند، می توانند فارغ از هرگونه محدودیت و نگاهِ دولتی از شهرها و کشورهای مختلف گردهم آیند و با یکدیگر آشنا شوند، جایی که زمینه های اولیه توسعه و رشد در اکوسیستم فناوری های نوین روز شکل می گیرد و در فضایی حرفه ای، به روز و تخصصی همه طرف ها می توانند تجارب و آموخته ها و همچنین ایده های خود در این زمینه را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از پتانسیل و ظرفیت موجود در طرف مقابل نیز برای رشد و توسعه این فضا در کشور استفاده کنند.
 
 نمایشگاه های تخصصی در زمینه تکنولوژی و فناوری های نوین روز که با همت بخش خصوصی برگزار می شود می توانند گشایش های بسیاری را به دور از حواشی سیاست برای علاقه‌مندان و دنبال کنندگان در این حوزه و همچنین دولت ها ایجاد کنند. گشایشی که بی شک با حمایت های معنوی دولت ها می توانند راه گشا تر باشد و همانند یک جاده دوطرفه، مزیت هایی را برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشند. چرا که با حضور شرکت ها و نمایندگان خارجی در این نمایشگاه ها، همچون نمایشگاه تراکنش ایران که هرساله در بوستان گفت وگوی تهران  از تاریخ 22 تا 24 آبان ماه برگزار می شود چهره جدیدی از کشور که این روزها تحت تاثیر فشارهای غرب ناشی از خروج آمریکا از برجام قرار گرفته است، به نمایش گذاشته می شود.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  7