تسریع در اجرای همکاری های بانکی و انرژی بین ایران و ترکیه

در دیدار روحانی با رئیس مجلس ترکیه تاکید شد؛

روز شنبه در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه؛دیدار دوستانه ای بین روسای جمهور ایران و ترکیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسن روحانی با قدردانی از مواضع خوب رئیس جمهور و دولت ترکیه در برابر تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران، گفت:ایران علاقه مند است توافقات دو کشور در زمینه گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و همکاری‌های بانکی سریع‌تر اجرایی شوند.

روحانی با استقبال از مواضع سازنده رئیس جمهور ترکیه درباره مسایل جهان اسلام، خاطر نشان کرد: نباید زیر بار تصمیمات نادرست و خلاف مصالح منطقه رفت. اقداماتی که دوستی و همکاری‌های کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس جمهور گفت: ایران، ترکیه و روسیه در نشست اخیر خود تصمیم گرفتند که در نشست‌های بعدی علاوه بر مسایل امنیتی منطقه، مسایل مربوط به همکاری‌های اقتصادی مشترک را نیز پیگیری کنند و این همکاری‌ها بین کشورهای منطقه در سال‌های اخیر ثمرات خوبی داشته است.

 "بن علی ییلدریم" رئیس مجلس ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط تهران – آنکارا بر پایه ریشه‌های تاریخی و پیوندهای فرهنگی استوار است، گفت: ترکیه تحت هر شرایطی روابط خود با ایران را ادامه خواهد داد و تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران نابجا بوده و مفید نیست.

آقای ییلدریم تأکید کرد: تجربه همکاری‌های چندجانبه در بین کشورهای منطقه بسیار ثمربخش بوده و ترکیه برای تحکیم و گسترش همکاری‌های چندجانبه با کشورهای منطقه اراده جدی دارد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  +    =  48