بانک مرکزی هند برنامه های «رمزنگاری» را به تعویق انداخته است

به گزارش رسانه هندی:

به گزارش رسانه‌ خبری تجاری هندی Hindu Business Line در روز ۱ ژانویه، بانک مرکزی هند (RBI) در حال توقف برنامه‌های رمزنگاری خود برای ارائه یک واحد ارز دیجیتال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی هند در ابتدا قصد خود برای در نظر گرفتن ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ماه آوریل سال جاری را اعلام کرده بود و در آن زمان، یک گروه بین اداره ای برای بررسی مزایا و امکان‌سنجی بالقوه ارزهای دیجیتال تشکیل داده بود.

در ماه آگوست، RBI ایجاد این گروه را تایید کرد و مشخص کرد که در حال تحقیق درباره یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است که از روپیه به دلایل مختلف از جمله هزینه کاغذ چاپ و محبوبیت فزاینده استفاده از توکن های دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

 
تغییر موضع دولت هند

در حال حاضر، در میان ابهامات در مورد یافته‌های دقیق این گروه که به صورت یک راز باقی می‌ماند، دهلی به ظاهر تغییر موضع داده‌است.

رسانه Hindu Business Line به نقل از یک منبع ناشناس اشاره می‌کند که دولت دیگر خواستار ارز دیجیتال نیست و فکر می‌کند خیلی زود است که به یک واحد ارز دیجیتال فکر کنیم.

این تردید انعکاس آن است که دولت هفته گذشته در مورد موضوع مقررات ارزهای دیجیتال نمایش داد. یک وزیر دولتی به پارلمان گفت که دارایی‌های غیر CBDC مانند بیت کوین در آینده‌ای قابل پیش بینی در یک منطقه خاکستری باقی خواهند ماند و گفتند که این مساله با احتیاط به پیش می‌رود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که هند در سال ۲۰۱۸، در میان خشم نسبت به ممنوعیت مداوم RBI در پردازش تراکنش رمزنگاری توسط بانک‌ها، برخی از چارچوب قانونی را در آن قرار می‌دهد.

در همین حال، دولت به دنبال راه‌هایی برای کاهش استفاده از پول نقد در هند به هنگام اتصال معاملات به داده‌های بیومتریک مصرف کنندگان از طریق برنامه Aadhaar – بزرگ‌ترین سیستم شناسایی بیومتریک جهان – که حاوی رکوردهای بیش از یک میلیارد نفر است ادامه می‌دهد.

Praveen Kumar بنیانگذار صرافی محلی ارزهای دیجیتال Belfrics به رسانه Hindu Business Line گفت: هنوز برای RBI برای راه‌اندازی رمزنگاری با روپیه زود است، زیرا درک بیشتری از اقتصاد رمزنگاری باید به دست آید.

وی افزود: این تصمیم درستی است که فرآیند را به تعویق بیندازید و ببینید چگونه اقتصاد همتا به همتا

(peer-to-peer) به طور عمومی در حال شکل‌گیری است.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  76