مروری بر دستاوردها و فعالیت‌های بانک اقتصادنوین در سال ۹۷

در ادامه بررسی عملکرد بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی در سال 1397 نگاهی داریم بر عملکرد بانک اقتصادنوین در سال گذشته.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانك اقتصادنوين سال 1380 با مجوز بانک مركزي جمهوري اسلامي ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به پذيره‌نويسي سهام نمود و در آبان ماه 1395 به ثبت رسيد.
 
بانک اقتصادنوين در تاريخ 15 بهمن 1382 در سازمان بورس اوراق بهادار پذيرفته شده و از آن تاريخ سهام بانک در تابلو اصلي آن سازمان قابل معامله است. عليرضا بلگوري، مديرعاملی این بانک را برعهده دارد.
 
در ادامه نگاهی داریم به تحولات و دستاوردهای این بانک در سال 97.
 
رونمایی از سامانه "همراه نوين"
 
در مرداد ماه سال 97 "همراه نوين" سامانه جديد بانک اقتصادنوين براي ارائه خدمات متنوع بانکي بر بستر تلفن همراه با قابليت‌هاي ويژه و منحصر به فرد رونمايي شد.
 
سامانه "همراه نوين"، خدمتي نوين در حوزه فناوري مالي است که براي استفاده مشتريان بانک اقتصادنوين معرفي شده است و تجربه‌اي راحت و امن را در دسترسي به خدمات متنوع مالي و بانکي فراهم مي‌کند.
 
اين سامانه قابليت اجرا بر روي سيستم عامل‌هاي Android و IOS را دارد و از جمله امکانات جديد آن مي‌توان به امکان اجراي نسخه بر روي ساعت‌هاي هوشمند، امکان دسته‌بندي و گزارش‌گيري تراکنش‌ها در منوي مديريت مالي، امکان اسکن کارت و ورود اتوماتيک اطلاعات کارت، امکان خريد شارژ آني، امکان مشاهده و پرداخت تسهيلات و مکان‌يابي شعب و خودپردازهاي بانک اقتصادنوين اشاره کرد.
 
همچنين امکان استفاده از اين سامانه بصورت مهمان، براي افرادي که هنوز مشتري بانک اقتصادنوين نيستند از جمله ديگر قابليت‌هاي "همراه نوين" است.
 
تبدیل "نوين کارت" بانک اقتصادنوين به کارت سوخت
 
بانک اقتصاد نوین در سال 97 امکان پرداخت وجه سوخت با تبديل "نوين کارت" بانک اقتصادنوين به کارت سوخت را برای مشتریان این بانک فراهم کرد. مشتريان بانک اقتصادنوين  با تبديل کارت بانکي خود به کارت سوخت، هم براي سوخت‌گيري و هم براي پرداخت بهاي سوخت از نوين کارت خود استفاده کنند.
 
رايگان بودن اين فرآيند در برابر هزينه 33 هزار توماني صدور کارت سوخت، صرفه جويي در زمان، پرداخت آسان هزينه سوخت، آگاهي از موجودي سهميه، تجميع خدمات مختلف در کارت بانکي و سهولت تبديل کارت بانکي به کارت سوخت از جمله مزایای این کارت است.
 
برگزاری "ليگ نوين" برای پذيرندگان پرداخت نوين
 
شرکت پرداخت نوين با هدف ارتقاء کيفيت سرويس دهي و افزايش رضايت مشتريان، نخستين دوره جشنواره پذيرندگان خود با عنوان "ليگ نوين" را با همکاري بانک اقتصادنوين در دی ماه سال 97 برگزار کرد.
 
معرفی 9 استارت‌آپ به سرمايه‌گذاران
 
بانک اقتصاد نوین همواره در تلاش برای ایفای نقش در زمینه کسب و کارهای اینترنتی بوده و در سال 97 نیز به حمایت از آنها پرداخت.بر همین اساس،9 استارت‌آپ در چرخه دوم شتابدهي "نوين‌تک" به سرمايه‌گذاران معرفي شدند.
 
به همت شتاب‌دهنده "نوين‌‌تک" و به منظور ايجاد فرصت‌هاي توسعه کسب و کارهاي نوپا دومين رويداد "Demo Day" از سوی بانک اقتصاد نوین برگزار و تيم‌هاي راه يافته به چرخه دوم شتاب‌دهنده نوين‌‌تک براي جذب سرمايه، در مقابل سرمايه‌گذاران به ارائه کسب و کار خود پرداختند و 9 تیم توانستند نظر سرمایه گذاران را به خود جلب کنند.
 
شتاب‌دهنده نوين‌‌تک از شرکت‌هاي زيرمجموعه شرکت پرداخت نوين آرين از گروه اقتصادنوين است که به توسعه استارت‌آپ‌ها در چهار حوزه تجارت ‌الکترونيک، تکنولوژي‌‍‌هاي مالي، اينترنت اشياء و بازي‌سازي مي‌پردازد.
 
نوين‌‌تک با در اختيار قراردادن فضاي کار اشتراکي، سرمايه اوليه ، شبکه‌اي از مشاوران کسب‌ و کار، کارآفرينان و سرمايه‌گذاران و با برگزاري کارگاه‌ها و رويدادهاي آموزشي در حوزه کارآفريني، از تيم‌هاي نوپا تا رسيدن به مرحله جذب سرمايه و ورود به بازار حمايت مي‌کند.
 
ارائه بيش از 7000 فقره تسهيلات قرض‌الحسنه توسط بانک اقتصادنوين در سال 97
 
بانک اقتصادنوين در سال 1397 بيش از 7000 فقره تسهيلات قرض‌الحسنه شامل تسهيلات ازدواج و تسهيلات مربوط به اشتغالزايي مددجويان کميته امداد خميني پرداخت نموده است.
 
بر این اساس، از يکم فروردين تا پايان بهمن سال 1397، قريب به 6 هزار 600 نفر از متقاضيان دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج که در سامانه مربوط به تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک اقتصادنوين را به عنوان بانک عامل خود معرفي کرده‌اند در کمترين زمان ممکن تسهيلات خود را دريافت نموده‌اند.
 
همچنين در دوره زماني ياد شده، بيش از 520 فقره وام قرض‌الحسنه اشتغالزايي توسط بانک اقتصادنوين به مددجويان معرفي شده از سوي کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي پرداخت شده است.
 
بانک اقتصاد نوین، بانک فاقد بدهی به بانک مرکزی
 
خزانه دار کل کشور اسامی بانک‌های بدهکار و فاقد بدهی به بانک مرکزی و نحوه تسویه بدهی بانک‌ها را اعلام کرد که بر این اساس، بانک اقتصاد نوین از جمله بانک هایی شناخته شد که فاقد بدهی به بانک مرکزی هستند.
 
در این ابلاغیه آمده است: بانک های اقتصاد نوین، سامان و کارآفرین فاقد بدهی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و مستثنی از تسویه بدهی از طریق صدور اوراق تسویه خزانه نوع دوم‌ شده اند.
 
ادامه اتصال بانک اقتصاد نوین به سامانه سوئیفت
 
در آبان ماه سال 97 و همزمان با اعمال دور جدیدی از تحریم های آمریکا علیه ایران، دسترسی برخی از بانک های ایرانی به سامانه بین المللی بین بانکی سوئیفت قطع شد.
 
در این بین برخی از بانک ها از جمله بانک اقتصاد نوین از این تحریم ها مستثنی و اتصال آنها به این سامانه همچنان برقرار است.
 
عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه نوین در پایان سال 97
 
عرضه اوليه سهام شرکت تامين سرمايه نوين با نماد معاملاتي "تنوين" روز چهارشنبه 22 اسفند 97 انجام شد.
 
بر این اساس، در روز چهارشنبه مورخ 1397.12.22 تعداد 700 ميليون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت تامين سرمايه نوين به عنوان پانصد و بيست و پنجمين شرکت پذيرفته شده براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "فعاليت‌هاي جنبي واسطه‌گري‌هاي مالي" گروه "‌فعاليت‌هاي جنبي واسطه‌گري‌هاي مالي به جز تامين وجوه بيمه و بازنشستگي" و طبقه "فعاليت‌هاي جنبي واسطه‌گري‌هاي مالي طبقه بندي نشده در جاي ديگر" در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم و در نماد "تنوين" به شيوه ثبت سفارش جهت کشف قيمت عرضه خواهد شد.
 
گفتني است شرکت تامين سرمايه نوين بزرگترين شرکت تامين سرمايه کشور و از جمله شرکت‌هاي گروه اقتصادنوين است.
 
حمايت از "رونق توليد ملي" محور سياست‌هاي بانک اقتصادنوين در سال 98
 
مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، در ابتدای سال جدید حمايت از "رونق توليد ملي" را محور سياست‌هاي اعتباري بانک اقتصادنوين در سال 98 اعلام کرد. سياست‌هاي اعتباري اين بانک در سال 98 عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: گروه اقتصادنوين سياست‌هاي اعتباري خود در سال 98 را با محوريت تامين مالي بنگاه‌هاي توليدي با استفاده از ابزارهاي متنوع و پرداخت تسهيلات خرد و کلان در جهت حمايت از توليدکننده و مصرف‌کننده کالاي داخلي تهيه و تدوين کرده است.
 
بلگوري ضمن مرور عملکرد بانک اقتصادنوين در سال 97، گفت: بانک اقتصادنوين در سال گذشته با اولويت قرار دادن اعطاي تسهيلات و ايجاد تعهدات در بخش‌هاي توليدي صنعت و معدن، با توزيع عادلانه و کارشناسانه، بالغ‌بر 80 درصد منابع در اختيار خود را در بخش‌هاي مختلف صنعت تزريق و در مسير توليد و رونق اقتصادي کشور هدايت کرده است.
 
مديرعامل بانک اقتصادنوين حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان را از ديگر سياست‌هاي اين بانک دانست و گفت: در سال 97، قريب به 7 هزار ميليارد ريال از منابع بانک در قالب تسهيلات در اختيار شرکت‌هاي دانش‌بنيان قرار گرفته است.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −  28  =