ورشکستگی بانک سرمایه؛ شایعه یا واقعیت؟

در نشست مدیران عامل بانک سرمایه با خبرنگاران بررسی شد:

در پی انتشار خبری مبنی بر ورشکستگی بانک سرمایه که روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد امروز مدیران این بانک در نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد رضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه در ابتدای نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر علت و چگونگی شایعه ورشکستگی بانک سرمایه گفت: از زمانی که بانک سرمایه تصمیم به  مبارزه با مفسدین، کلاهبرداران و کاسبان بانک گرفت این شایعه ها قوت گرفت.

وی ادامه داد: از آنجا که مهلت بازپرداخت بدهی بدهکاران امروز تمام می شد، بدهکاران تصمیم به پخش شایعه ورشکستگی بانک سرمایه از عصر روز پنج شنبه گرفته اند، ضمن اینکه امروز ساعت 4 بعد از ظهر 21 کلاهبردار کلان بانک پس از 11 سال فرار از بازپرداخت بدهی به دادسرای تهران احضار می شوند.

علیرضا زارعی معاون مالی و عضو هیات مدیره بانک سرمایه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارن در خصوص سهام بانک سرمایه در بورس و مدیریت منافع سهامداران پس از این شایعه چه تدابیری اتخاذ می کنید گفت: سیاست  بانک سرمایه در سال 95 بر شفاف سازی عملکرد مبتنی است و در روزهای آتی شفاف سازی به نحو احسن انجام می شود تا سهامداران و ذینفعاان بر اساس اطلاعات درست و عینی تصمیم گیری کنند.

وی افزود: اما شفاف سازی به تنهایی کافی نیست بایستی برنامه های مدیریتی در ارتباط با عملکرد شفاف شده به بازار مخابره کنیم. در بهمن ما اعلامیه ای رسمی به بورس اوراق بهادار درباره مصوبه هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 600  درصدی بانک سرمایه مخابره کردیم که در طول 2 سال انجام خواهد شد و مورد اقبال بانک مرکزی هم قرار گرفته است و منتظر اخذ مجوز بانک مرکزی هستیم.

محمدرضا خانی مدیر عامل بانک سرمایه در پی انتشار شایعه خروج منابع مالی مشتریان از بانک ضمن تکذیب این گفته در این ارتباط گفت: در بانک، عملکرد روزانه مهم است، هر روز منابعی وارد و خارج می‌شود، در پایان روز گذشته، عملکرد شعب ما مثبت بوده است و تعدادی از مشتریان که دیروز پولشان را از بانک خارج کردند، امروز مجددا آن را به بانک برگردانده‌اند.

مدیرعامل بانک سرمایه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وعده سود 24 درصدی به مشتریان‌ که مصداق نرخ‌شکنی است، مدعی شد:  این اشتباهی است که در زبان محاوره صورت گرفته و نقل قول شعب است. سود بانک‌ها علی‌الحساب است، ما به رؤسای شعب گفته‌ایم که شما مشاور مالی و اقتصادی مشتریان هستید، و لذا به مشتریان بگویید اگر سپرده شما در این مسیر صحیح هدایت شود، چه نرخ سودی را برای آن می‌توان پیش‌بینی کرد.

خانی ادامه داد: بانک سرمایه در پرداخت سود علی‌الحساب تابع مقررات بانک مرکزی است، در عین حال سود قطعی بسته به عملکرد بانک دارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا زمانی که با مدیران متخلف در هیات مدیره حضور داشتید، بحثی از فساد مطرح نمی‌کردید، گفت: من از ابتدای امسال وارد هیأت مدیره بانک سرمایه شدم و از 4 مهرماه به عنوان مدیرعامل فعالیت دارم. فلسفه حضور هیأت مدیره، وصول مطالبات بود، ما به شناسایی بدهکاران پرداختیم و زمانی که عدم تمکین آنها در باز پرداخت بدهی اثبات شد اقدام قضایی را که آخرین اقدام در نظام بانکی است را انتخاب کردیم.

مدیر عامل بانک سرمایه همچنین از بخشودگی جرایم دیرکرد بدهکاران بانک سرمایه در صورت تسویه بدهی خبر داد و گفت هر بدهکاری که بدهی خودش را تسویه نقدی کند همه جرایم را می بخشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  2  =