هشدار وزیر کشور به تشکل های سیاسی بدون مجوز

وزیر کشور به تشکل های سیاسی انتخاباتی بدون مجوز هشدار داد برای ادامه فعالیت در عرصه انتخابات باید با مراجعه به این وزارتخانه مجوز دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه افتتاح رسمی ستاد انتخابات کشور افزود: در غیر این صورت کارشان غیرقانونی است.

وی تاکید کرد : کسانی که با تشکل های مختلف اعم از جبهه و مانند آن وارد فعالیت های انتخاباتی شوند باید حتما مجوزهای لازم را کسب کنند وگرنه با آنان برخورد می شود .

وزیر کشور همچنین از آمادگی این وزارتخانه و هماهنگی با نهادهای مختلف نظارتی، امنیتی و تبلیغاتی برای برگزاری انتخابات باشکوه، سالم ، قانونی و توأم با امنیت خبر داد .

وی گفت: همه اقداماتی که مطابق با قانون باید تاکنون انجام می شد انجام شده است و اکنون در مرحله آخرین دقایق نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس هستیم .

رحمانی فضلی افزود: تاکنون 269 نفر برای این انتخابات نام نویسی کرده اند و هر روز آمار اطلاعات ثبت نامی ها برای شورای نگهبان ارسال شده است تا بررسی ها و اظهار نظرهای لازم را داشته باشند.

وی گام بعدی را نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 30 اسفند دانست و تصریح کرد: یک نگرانی برای انتخابات شوراها داریم و آن این است که داوطلبان باید گواهی عدم سوء سابقه داشته باشند که این از دغدغه ها و نگرانی های ما به ویژه در روستاهاست که متوجه نباشند و فرصت از دست برود.

رحمانی فضلی با تاکید بر حضور مسئولان ذی ربط برای ارائه گواهی عدم سوء سابقه افزود: هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی انجام شده است و حتماً شرایط ما برای ارائه نظر و تعیین تکلیف در خصوص صلاحیت ها و گواهی عدم سوء سابقه فراهم باشد .

وزیر کشور همچنین با اشاره به نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری در 22 فروردین گفت : شرایط لازم برای این اقدام نیز فراهم شده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست .

وی ابراز امیدواری کرد با کمک مردم و رعایت قانون از جانب نامزدها، احزاب و تشکل ها همه مراحل انتخابات طبق قانون و به خوبی پیش رود .

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اعلام نامزدی برخی فعالان سیاسی در چند روز گذشته تاکید کرد: افرادی که از اکنون اعلام نامزدی می کنند یقینا هر نوع فعالیتی در عرصه عمومی داشته باشند از نظر ما تبلیغاتی است و حتما طبق ابلاغیه به معاونت سیاسی این وزارتخانه و استانداری ها به هیچ عنوان نباید چنین فعالیت های تبلیغی انجام شود .

رحمانی فضلی افزود: احزاب، گروه ها و جبهه ها باید مجوزهای لازم را داشته باشند در غیر این صورت کارشان غیر قانونی است .

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حضور برخی از نامزدها در صدا و سیما گفت: این افراد اگر در چارچوب فعالیت های رسمی قانونی و مسئولیت هایشان در رسانه ملی حضور یابند بلامانع است وگرنه چنانچه جنبه تبلیغی داشته باشد حتما باید از آن جلوگیری شود .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  9