آمریکا نقض تحریم ایران از سوی دو بانک فرانسوی را بررسی می‌کند

رویترز اعلام کرد مقامات آمریکایی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دو بانک فرانسوی قوانین ضد پولشویی و تحریم های اقتصادی علیه کشورهایی نظیر ایران را نقض کرده اند یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت مقامات آمریکایی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دو بانک فرانسوی قوانین ضد پولشویی و تحریم های اقتصادی علیه کشورهایی نظیر ایران را نقض کرده اند یا خیر.
این منبع آگاه اضافه کرد، ناظران اجرای قوانین در نیویورک و واشنگتن به دنبال موارد نقض احتمالی قوانین تحریمی آمریکا توسط بانک های کردیت اگریکول و سوشیت جنراله هستند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر نقض تحریم های ایران، این تحقیقات به دنبال آن است که آیا بانک ها تحریم ها علیه کوبا و سودان را نیز نقض کرده اند یا نه.
به گفته این منبع، نهادهای دخیل در این تحقیقات شامل وزارت خزانه داری، وزارت دادگستری، اداره خدمات مالی نیویورک و دفتر دادستانی کل منطقه منهتن هستند.
لائتیتیا مائورل، سخنگوی موسسه سوشیت جنراله، در جدیدترین گزارش سالانه خود فاش کرد که درگیر بحث هایی با اداره کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا در مورد نقض احتمالی تحریم ها بوده و یک تحقیقات داخلی انجام داده و در حال همکاری با مقامات آمریکایی بوده است.
سخنگوی بانک کردیت اگریکول به صورت فوری به درخواست اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده، اما در گزارش سالانه خود فاش کرده که در حال بررسی این مسئله است که آیا تحریم های آمریکا را نقض کرده است یا نه.
گفته می شود بنجامین لاوسکی، ناظر عالی خدمات مالی نیویورک، از 4 بانک اروپایی شامل کردیت اگریکول و سوشیت جنراله، خواسته تا جزئیات تراکنش های انجام شده خود با یک بانک اردنی و اسناد مربوط به همکاری هایشان با موسسه اوزان فامیلی ترکیه را که میلیاردها دلار به شرکت موتورولا کردیت بدهکار است، تحویل دهند.
دفتر لاوسکی چند بانک دیگر را در مورد فعالیت های ضد پولشویی مورد بررسی قرار داده است. دفتر لاوسکی همچنین با بانک های توکیو میتسوبیشی و استاندارد چارترد در مورد ادعاهای مربوط به نقض تحریم ها علیه کشورهایی همچون ایران به توافق رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄  19  =