آغاز فرآیند تعطیلی برخی شعب/ امکان حذف واحدهای تک شعبه‌ای نیست

رئیس هیئت مدیره بانک رفاه کارگران با اشاره به اجرای بخشنامه بانک مرکزی کاهش 20 درصدی شعب گفت: برخی شعب در فرآیند تعطیلی و حذف قرار گرفته‌اند اما در برخی دیگر به دلیل تک‌شعبه‌ای بودن امکان حذف وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اسماعیل لله‌گانی در گفت‌وگو با فارس در مورد اجرای بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش 20 درصدی شعب اظهار داشت: این کار در بانک رفاه آغاز شده و شعبی که وضعیت مناسبی نداشتند را تعدیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: در استان‌ها تا پایان شهریور در تعدادی شعب بازنگری و بخشی از آنها تعطیل می‌شود و در واقع ما در حال اجرای بخشنامه بانک مرکزی هستیم.

رئیس هیئت مدیره بانک رفاه کارگران با اشاره به وجود 1073 شعبه در سطح کل کشور، گفت: برنامه تعدیل این شعب مطابق با موقعیت مکانی و شرایط شعب انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان شهریور این کار به اتمام برسد تا بخشنامه بانک مرکزی به طور کامل عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: هر تعداد از شعب ما که از موقعیت مناسبی نداشته باشد و یا نیازی به فعالیت در آن منطقه وجود نداشته باشد، تعطیل می‌شود و اگر بانک مرکزی خواستار حذف بیشتر بود، باز هم بعضی از آنها تعدیل می‌شود.

لله‌گانی گفت: برخی واحدهای ما در شهرستان‌ها تک‌شعبه‌ای است و امکان تعطیلی آن وجود ندارد زیرا در حال خدمت‌سازی به مشتریان است و در صورت حذف آن امکان ارائه خدمت از بین می‌رود.

وی افزود: در برخی استان‌ها یک شعبه وجود دارد و این در حالی است که مشتریان بانک بیشتر بازنشستگان تامین اجتماعی است و به همین دلیل حذف آن شعبه مقدور نیست؛ با بانک مرکزی رایزنی می‌کنیم تا اینگونه شعبات حذف نشوند.

رئیس هیئت مدیره بانک رفاه کارگران در مورد واگذاری شرکت‌های زیر مجموع این بانک گفت: تعداد شرکت‌های زیرمجموع ما زیاد نیست و اغلب این شرکت‌ها در ارتباط با فعالیت‌های بانک هستند و اگر بانک مرکزی بر واگذاری این شرکت‌ها هم تاکید داشت، آنها هم واگذار می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که نسبت سرمایه ثابت به دارایی بانک بانک طبق بخشنامه بانک مرکزی باید به 30 درصد کاهش یابد، هم‌اکنون بانک رفاه کارگران در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه بانک رفاه کارگران 10 هزار میلیارد ریال است که البته در حال افزایش سرمایه هستیم تا بتوانیم به آن نسبت نزدیک شویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6