کاهش خرید اوراق قرضه در دستور کار فدرال رزور

رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد، وضعیت اقتصادی این کشور به اندازه کافی بهبود یافته است تا بانک مرکزی آمریکا روند اجرای برنامه خریداری اوراق قرضه را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز؛ اظهارات بن برنانکه رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال توقف اجرای بخشی از سیاست های انبساطی پولی تا پایان امسال در حالی است که این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش، برنانکه تصریح کرد: افزایش نسبی رشد و رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال موجب خواهد شد تا فدرال رزرو اجرای بحشی از برنامه خریداری اوراق قرضه را تا پایان امسال متوقف کند.

فدرال رزرو آمریکا هم اکنون ماهانه 85 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه و بدهی اختصاص داده است. از دسامبر 2008 میلادی تاکنون فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را کاهش داده و حدود 3.3 تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

برنانکه در ادامه افزود: کمیته سیاست های پولی فدرال رزرو به این نتیجه رسیده که امسال زمان مناسبی است تا اجرای برنامه خریداری اوراق قرضه را تا حدی تعدیل کند. نرخ بیکاری آمریکا باید به مرز 7 درصد کاهش یابد تا فدرال رزرو این تصمیم خود را اجرا کند.

نرخ بیکاری آمریکا هم اکنون به 7.6 درصد رسیده است. نظرسنجی رویترز از 17 معامله گر سهام در بازار بورس وال استریت نیز نشان می دهد که 16 نفر از این افراد پیش بینی می کنند که فدرال رزرو تا پایان امسال این تصمیم خود را عملی خواهد کرد./

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  +    =  72