بایننس در برابر پی‌پل/ بایننس پی راه اندازی می شود

صرافی بایننس برای رقابت با سرویس جدید شرکت پی‌پل که بر پایه‌ی رمزارزها معرفی شده است، به‌طور بی سر و صدا در حال توسعه‌ی سیستم پرداخت جدیدی است که بایننس پی(Binance Pay) نام دارد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صرافی بایننس در رویداد مجازی اخیر خود که با عنوان هفته‌ی بلاکچین بایننس(Binance Blockchain Week) در حال برگزاری است، اعلام کرد که در پاسخ به اقدام اخیر شرکت پی‌پل(PayPal) برای راه‌اندازی سرویس مبتنی بر رمزارزها، نسخه‌ی بتا از سیستم پرداخت بایننس پی(Binance Pay) را راه‌اندازی کرده است.

بایننس پی محصول فن‌آوری محور صرافی بایننس است که امکان پرداخت بدون نیاز به تماس فیزیکی و به‌طور جهانی و امن را فرآهم می‌کند. نسخه‌ی آزمایشی بتا از بایننس پی امکان پرداخت با استفاده از رمزارزها در میان دوستان و خانواده را ایجاد می‌کند.Binance

چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao)؛ مدیرعامل صرافی بایننس خطاب به مخاطبان رویداد بلاکچینی بایننس اعلام کرد: «ما فکر می‌کنیم که استفاده از رمزارزها در سیستم‌های پرداخت یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نو‌آوری‌ها محسوب می‌شود.»

برطرف ساختن موانع استفاده از رمزارزها برای پرداخت

با این وجود مدیرعامل صرافی بایننس به چالش‌های استفاده از رمزارزها در سیستم پرداخت نیز اشاره کرد. از نظر وی کسب و کارها به سیستم‌هایی نیاز دارند تا رمزارزها را به عنوان ابزار پرداخت پذیرش کنند. به همین دلیل کسب و کارها ترجیح می‌دهند تا از پول نقد و کارت‌های اعتباری استفاده کنند چراکه مردم به‌طور گسترده‌تری از ابزارهای سنتی پرداخت استفاده می‌کنند.

سیستم پرداخت صرافی بایننس امکان پرداخت با استفاده از رمزارز را برای کاربران فرآهم می‌کند و کسب و کارها به کمک این سیستم رمزارزهای پایداری را دریافت می‌کنند که توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند. مدیرعامل بایننس اظهار داشت که این سیستم هم‌اکنون تنها از ارز یورو پشتیبانی می‌کند و به کمک این سیستم کسب و کارها از نوسانات بازار رمزارزها متاثر نخواهند شد.

بایننس پی بر پایه‌ی سبدی از محصولات رمزارزی ایجاد شده است و بایننس کارت را نیز شامل می‌گردد. صرافی بایننس در جولای ۲۰۲۰ کارت اعتباری بایننس را بر پایه‌ی توکن بی.ان.بی(BNB) معرفی کرده است. به همین دلیل، بنظر می‌رسد صرافی بایننس طرح توسعه‌ی خود را بر پایه‌ی سرویس‌های پرداخت طرح‌ریزی کرده است

بایننس پی همانند بایننس کارت از ۵ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند که بیت کوین، اتریوم، رمزارز پایدار بی.یو.اس.دی(BUSD) و بی.ان.بی(BNB) به همراه توکن‌های اس.ایکس.پی(SXP) که توسط شرکت سوئیپ(Swipe) را شامل می‌گردد.

برخلاف سرویس کارت اعتباری بایننس، کاربران سرویس بایننس پی قادر هستند تا با اسکن کُد کیو.آر(QR) دارایی‌های خود را از کیف پولشان منتقل کنند.

ژائو اظهار داشت که بایننس در سکوت نسخه‌ی آزمایشی بایننس پی را راه‌اندازی کرده است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =