اگر قیمت نفت زیر ۴۰ شود، تولید خود را کاهش می‌دهیم

روسیه برای اولین بار اعلام کرد

معاون وزیر انرژی روسیه گفت: اگر قیمت نفت به زیر 40 دلار در هر بشکه برسد، ممکن است تولید نفت این کشور کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این اولین بار است که روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان تایید کرده که قیمت پایین نفت میتواند به عرضه نفت این کشور لطمه بزند.
روسیه تاکنون تاکید کرده که حتی اگر قیمت نفت به کمتر از 30 دلار در هر بشکه سقوط کند، به طور عمدی تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد. این سیاست باعث عصبانیت برخی از صادرکنندگان نفت شده که خواهان کاهش هماهنگ قیمت برای جلوگیری از روند کاهش جهانی قیمت نفت هستند.
آلکسی تکسلر معاون وزیر انرژی روسیه گفت: اگر قیمتها به کمتر از 40 دلار در هر بشکه سقوط کند، آن گاه به احتمال زیاد ما با یک کاهش تولید مواجه خواهیم شد.
وی افزود: هرگونه کاهش عرضه به این دلیل رخ خواهد داد چرا که شرکت‌های انرژی مجبور به تغییر رویکرد هستند و اگر قیمت دائما زیر 45 دلار در هر بشکه معامله شود، شرکت‌ها شروع به بازبینی الگوهای تجاری خود خواهند کرد.
تکسلر خاطرنشان کرد: اگر قیمت نفت برای مدت طولانی در محدوده 40 تا 45 دلار در هر بشکه بماند، شرکت‌ها الگوهای خود را تغییر خواهند داد. الگوهایی که قبلا پذیرفته شده بودند دیگر کارایی نخواهند داشت.
نفت برنت در آخرین روز معاملات هفته گذشته پس از هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره سلامت اقتصاد جهانی و علائمی مبنی بر اینکه بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان برای حفظ سهم بازار به تولید در سطوح بالا ادامه خواهند داد، به کمتر از 49 دلار در هر بشکه تنزل کرد.
سخنان معاون وزیر انرژی روسیه را هنوز نمیتوان در حد یک علامت از سوی این کشور به سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) مبنی بر موافقت مسکو با همکاری در زمینه کاهش تولید نفت تلقی کرد.
اما به هر حال یک تغییر آشکار در سخنان مقامات رسمی روسیه است مبنی بر اینکه این کشور که در گذشته بیشتر از انتظارات نفت تولید کرده است به لحاظ تئوری ممکن است تولید خود را کاهش دهد.
این سخنان در شرایطی است که قزاقستان دیگر تولیدکننده نفت نیز اعلام کرده اگر قیمت نفت به کمتر از 30 دلار در هر بشکه سقوط کند این کشور تولید خود را سال آینده 10 درصد کاهش خواهد داد.
معاون وزیر انرژی روسیه گفت: وزارت انرژی روسیه خطر اعمال تحریم خرید نفت روسیه را از سوی اتحادیه اروپا محتمل می‌داند ولی این اقدام برای این اتحادیه هزینه بر خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18