همکاری شرکت‌های رمزارز با بانک‌های سنتی

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

رمزارزها با وجود برخی نقایصی که دارند به رشد و گسترش خود ادامه می دهد.چه بانک‌های سنتی سوار این موج بشوند یا نشوند، قیمت بیت کوین، ارزهای بدون پشتوانه و ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. بنابراین، بانک‌های بیشتری تمایل دارند خدماتی برای شرکت‌های رمزارز ارائه دهند. اگر آنها این کار را نکنند، احتمالاً شرکت‌های فین‌تک وارد عرصه خواهند شد تا با بانک‌های سنتی رقابت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رمزارزها با وجود برخی نقایصی که دارند به رشد و گسترش خود ادامه می دهد. اکنون که JPMorgan Chase از ارزهای دیجیتالی استفاده می‌کند، آیا سایر بانک های سنتی نیز همین مسیر را دنبال خواهند کرد؟

هنگامی که ارز دیجیتال جدید به نام بیت کوین در سال 2008 از خاکستر وخیم‌ترین بحران مالی که به یاد داریم ظهور کرد، بسیاری مانند مهندس نرم افزار نیکلاس نیکولاجسن یک شبه شناخته شدند.

در سال 2011، نیکولاجسن به شرکت دیجیتالی Zug در سوئیس نقل مکان کرد، و در آنجا Bitcoin Suisse، یک شرکت خدمات مالی ارز رمزنگاری شده را راه اندازی کرد که خدمات معامله، حضانت، وام و خدمات جانبی را ارائه می‌داد.

از آن پس، برخی دیگر صرافی‌های رمزارزها یا کسب‌وکارهایی را ایجاد کردند که میلیون ها نفر در سراسر جهان را قادر به خرید، فروش و ذخیره رمزارزها می‌کرد.

البته این مسیر همیشه آسان نبوده است. صرافی‌های رمزارزهای زیادی آمدند و رفتند یا توسط نهادهای نظارتی متوقف شدند و قیمت بیت کوین نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. در طی "زمستان رمزارزها" در سال 2018، ارزش بیت‌کوین از 10،000 دلار به زیر 3500 دلار سقوط کرد. اما در اواسط ماه اوت، از 12000 دلار هم گذشت. بازار رمزارزها در حال حاضر بیش از 200 میلیارد دلار ارزش دارد و رمزارزها همچنان در اوج خود هستند.

در این میان، اوایل ماه مه بود که نشانه‌هایی مبنی بر این دیده شد که بانک‌های سنتی قصد دارند روند دیجیتالی شدن را با کمک رمزارزها متحول کنند.

در آن زمان وال استریت ژورنال گزارش داد که JPMorgan Chase خدمات بانکی را به دو صرافی بزرگ رمزارزها در آمریکا، یعنی Coinbase و Gemini گسترش داده است. جزئیات دیگری در مورد اینکه چرا بانکی که مدیرعامل آن جیمی دیمون زمانی از بیت کوین به عنوان "کلاهبرداری" یاد کرده بود، به طور ناگهانی تصمیم به کار با مبادلات رمزارزها گرفته بود، در دست نیست. با این حال، مدیر BirAML معتقد است که Gemini و Coinbase ارزهای بزرگی هستند که کاملاً جا افتاده‌اند و قدرت بالایی دارند.

وی خاطرنشان کرد، هیچ‌کس نمی‌خواهد اولین کسی باشد که کاری را انجام می‌دهد. اما با افزایش تمرکز بر نوآوری دیجیتال در کل بخش مالی، بانک‌ها تحت فشار هستند تا از این روند عقب نمانند.

وی ادامه گفت:

این فرصتی برای تعامل با بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین بازیگران فضای رمزارزها است.

آن دسته از بازیگرانی که اکنون در نتیجه چندین آزمایشات نظارتی در کشوری، فرصت یادگیری و بهبود فرایندی نو را پیدا کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد:

"فایده آگاهی از این آزمون و خطاها این است که به مسیر جدید صرافی‌ها و خدمات دیجیتالی جدید درجه‌ای اعتبار می‌بخشد."

چه بانک‌های سنتی سوار این موج بشوند یا نشوند، قیمت بیت کوین، ارزهای بدون پشتوانه و ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. بنابراین، بانک‌های بیشتری تمایل دارند خدماتی برای شرکت‌های رمزارز ارائه دهند. اگر آنها این کار را نکنند، احتمالاً شرکت‌های فین‌تک وارد عرصه خواهند شد تا با بانک‌های سنتی رقابت کنند.

منبع: Global Finance Magazine
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6