بیمه اتکایی امین در نوبت عرضه قرار گرفت

شرکت بیمه اتکایی امین که با سرمایه ۱۵۵ میلیارد تومانی به عنوان دومین بیمه اتکایی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده ، دوشنبه این هفته معرفی می شود تا در اولین زمان ، ۱۰ درصد سهام آن عرضه اولیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،
در پی درج نماد بیمه اتکایی امین از 25 شهریور سال جاری در بازار دوم فرابورس با نماد معاملاتی ” اتکام “، ساعت 14 دوشنبه هفته جاری این شرکت برای سرمایه گذاران و خبرنگاران معرفی می شود تا در صورت موافقت نهایی سهامداران و مسوولان فرابورس در اولین زمان عرضه اولیه شود.

پیگیری های بورس پرس نشان می دهد با توجه به ارایه همه اطلاعات در کدال ، این عرضه احتمالا” سه شنبه جاری 24 دی و با احتمال ضعیف تر چهارشنبه و شاید هم هفته آینده خواهد بود اما باید منتظر تصمیم نهایی مسوولان و اطلاعیه رسمی فرابورس بود.

پیش از این بیمه اتکایی ایرانیان با سرمایه 153 میلیارد تومانی از 22 مهر 92 با قیمت 104 تومانی هر سهم در بازار پایه معاملات فرابورس حضور داشته و از دی سال گذشته به بازار اول منتقل شده است.

بنابراین شرکت بیمه اتکایی امین ، دومین بیمه اتکایی در بازار دوم معاملات فرابورس خواهد بود.

بیمه اتکایی یا بیمه مجدد، شرکتی است که شرکت‌های بیمه دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می‌کند.

” اتکام ” که از سال 82 تاسیس شده، دارای سرمایه اسمی 155 میلیارد تومانی و سال مالی 31 شهریور بوده و سود عملیاتی آن در سال مالی 94 بیش از 288.8 میلیارد ریال و معادل 154 ریال ( حسابرسی نشده) بود. این شرکت اولین سود هر سهم سال مالی شهریور 95 را 249 ریال پیش بینی کرده است.

مجمع سالانه سال مالی شهریور 94 هم ساعت 10  روز چهارشنبه 30 دی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

در ترکیب سهامداری این شرکت هم بیمه ایران و آسیا با مالکیت 20  و 16.8 درصد ، شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران با 16.2 ، سرمایه‌گذاری سبا و صبا تامین 11.1 و 10.8 درصد، بیمه ایران معین 8.9 ، بیمه البرز و بیمه دانا هر کدام 7 درصد ، بیمه معلم 1.6 و کارگزاری بورس بیمه ایران 0.60 حضور دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  6