تغییر قوانین فرصت مغتنم سرمایه گذاری آمریکایی ها در ایران

فایننشال تایمز به نقل از یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت مطرح سرمایه گذاری بین المللی که اخیرا دعوت نامه ای را از ایران دریافت کرده است، نوشت: هرگونه تغییر در قوانین که منجر به امکان سرمایه گذاری آمریکایی ها در ایران شود، فرصت بسیار مغتنمی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فایننشال تایمز ادامه داد، جیمز دونالد از اعضای هیأت مدیره انجمن سرمایه گذاری ۲۰ – ۲۰ با بیش از ۷ تریلیون دلار دارایی که ریاست بخش بازارهای نوظهور در شرکت آمریکایی مدیریت دارایی لازارد با بیش از ۱۷۴ میلیارد دلار دارایی را هم بر عهده دارد، دعوت ایران را نشان دهنده تمایل دولت این کشور را برای جذب سرمایه گذاران خارجی می داند.

وی در این باره گفت: به نظر من قوانین برای ورود بانک ها و مدیران دارایی به بازار ایران باید تغییر کند.

پس از توافق هسته ای بین ایران و غرب، انتظار می رفت سرمایه گذاری های خارجی در دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه سرعت گیرد اما تحریم های آمریکا موجب محدود کردن مردم این کشور برای سرمایه گذاری در ایران شده است و از آنجایی که بانک ها و مدیران دارایی نگران فعالیت با شرکت های ایرانی هستند، تعداد کمی از شرکت های بزرگ غربی قراردادهایی را با ایران امضا کرده اند.

در همین راستا جان دن رییس مرکز تحقیقات اشمور که در زمینه بازارهای نوظهور فعالیت می کند نیز اظهار داشت: ما با دقت در حال بررسی وضعیت ایران هستیم. اخیرا هم سفری به این کشور داشتم. دولت کنونی به دنبال پیشرفت است. ایران به منابع مالی نیاز دارد و می خواهد سرمایه خارجی جذب کند.

وی ادامه داد: با اینکه تحریم ها لغو شده است اما هنوز موانع بزرگی وجود دارد که سرمایه گذاری در این کشور را دشوار می کند. به نظر ما حتی اگر اجازه سرمایه گذاری هم داده شود، بانک ها تمایلی برای فعالیت در ایران ندارند.

تا کنون تعداد اندکی از سرمایه گذاران اروپایی فعالیت های خود را در ایران آغاز کرده اند.

مؤسسه کارلماینه کپیتال که در زمینه مدیریت مالی بازارهای پیشرو فعالیت می کند در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی صندوقی را با تمرکز به بازار ایران تأسیس کرد که تا کنون ۵۰ میلیون یورو از بخش خصوصی و دفاتر خانوادگی اروپا سرمایه جمع کرده است.

صندوق نفت نروژ با ۸۳۰ میلیارد دلار دارایی نیز به عنوان بزرگترین صندوق حاکمیتی جهان از وزارت دارایی نروژ مجوز سرمایه گذاری در ایران را دریافت کرده است.

بنابر این گزارش، احمد خوانساری شریک آلمانی ایرانی شرکت واستون فارلی و ویلیامز در هامبورگ نیز اظهار داشت: کنفرانس لندن تمایل ایران را برای جذب سرمایه گذار خارجی نشان داد. من تقریبا کاری به جز کار روی مسائل ایران ندارم. این کشور پتانسیل فراوانی دارد.

دونالد نیز در پایان خاطرنشان کرد: تغییر قوانین آمریکا در رابطه با سرمایه گذاری در ایران، پیشرفت خوبی داشته است. من عاشق رفتن به ایران هستم. ایران همیشه برای من جالب بوده است. این کشور جمعیت بسیار آگاه و با سوادی دارد. هرگونه تغییری در قوانین سرمایه گذاری آمریکایی ها در ایران فرصت بسیار مغتنمی خواهد بود.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  11  =  18