معرفی تحلیل بنیادی فارکس

اگر بخواهیم تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال را در بازار معاملات فارکس معرفی کنیم که به بررسی عوامل گفته می‌شود که بر روی تبادلات و معاملات بازار فارکس اثرگذار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، تحلیل بنیادی در بازار فارکس یکی از تحلیل های پایه و یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار سرمایه گذاری فارکس و همچنین بروکر آلپاری (alpari-markets.com) و همچنین پیش بینی قیمت ها در این بازار به حساب می آید. در صورتی که میخواهید در مورد تحلیل بنیادی یا فاندامنتال اطلاعات مناسبی کسب کنید و قصد سرمایه‌گذاری در بازار معاملات فارکس را دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشد و اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید:
 
معرفی تحلیل بنیادی

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی یک روش تجزیه و تحلیل و ارزیابی اوراق بهادار به حساب می آید که با استفاده از آن به اندازه گیری ارزش واقعی اوراق بهادار با در نظر گرفتن تمامی عواملی که مربوط به زمینه های مالی، اقتصادی و ارزشی هستند پرداخته و همچنین سایر عوامل کمی و کیفی نیز در نظر گرفته می شود.

در حالت کلی یک معامله‌گر که به عنوان تحلیل‌گر بنیادی در بازار معامله فعالیت می‌کند همیشه سعی دارد تا هر پارامتر عاملی که می تواند بر ارزش اوراق بهادار اثرگذار باشد را مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار داده و همچنین عوامل دیگری مانند نیروهای اقتصاد کلان و انواع خاص سازمانها و شرکتها نظیر مدیریت شرکت و شرایط مالی را نیز به صورت کامل تجزیه و تحلیل و آنالیز نمایند تا درنتیجه بتواند مبادلات مناسبی را در این بازار برای خود انجام داده و سود مناسبی را برای خود ایجاد نماید.

به عبارت دیگر می‌توان گفت تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال به معنای این می باشد که در آینده یک شرکت و سازمان را بر اساس محیط کسب و کار و عملکرد و تراکنش مالی که آن سازمان دارد به صورت کاملا تجزیه و تحلیل کرده و مورد ارزیابی قرار دهیم.


 
تحلیل بنیادی در بازار معاملات فارکس همان طور که از نام این تحلیل مشخص است عواملی را بررسی می کند که به صورت بنیادی و اثرگذار در قیمت هر پارامتر و یا ارزی که در بازار معاملات فارکس تبادل و خرید و فروش و یا اطلاعات را می شوند.

در مورد بازار بورس بین المللی فارکس باید این نکته اشاره کنیم که این امکان میسر نیست و عوامل بنیادی و تاثیرگذار بر روی قیمت‌ها را به صورت ساده و با یک روش یکسان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم و از این گفته می‌توان این نتیجه را گرفت که با سرعت تحلیل فاندامنتال ها و تحلیل بنیادی باید هر پارامتر و عواملی را که بر روی ارزی که قصد ترک کردن آن را دارید باید به صورت کامل مورد تحقیق و بررسی و آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار گرفته شود.

مهمترین اهداف انجام تحلیل بنیادی در بازار معاملات فارکس

در حالت کلی هدف از انجام تحلیل بنیادی و یا فاندامنتال بررسی اطلاعات و داده های گذشته و فعلی به منظور ایجاد پیش‌بینی مالی برای انجام معاملات در بازار معاملات فارکس می باشد. همچنین از جمله مهمترین اهداف و انجام این تحلیل می توان به برآورد عملکرد تجاری و همچنین تعیین میزان ارزش سهام شرکت و پیش بینی تغییرات وجود آمده در قیمت ارزش این شرکت و سهام آن و غیره اشاره نمود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3