رونمایی از سامانه سجام در بانک سپه

مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) در شعب منتخب بانک سپه روز یکشنبه با حضور حسین فهیمی مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی و خسرو فرحی عضو هیات مدیره این بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این مراسم فهیمی گفت: در ماه‌های اخیر شاهد ورود مردم به بازار سرمایه هستیم به طوریکه پلی میان اعتماد پس انداز کنندگان با حاکمیت و شرکت‌های سرمایه پذیر ایجاد شده است.

وی افزود: انتظار تمام سرمایه گذاران این است که منابع آن‌ها صرف رونق تولید و حل مشکل نقدینگی شرکت‌ها شود و بازار سرمایه بتواند نقش مهمی در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی ایفا کند.

فهیمی ادامه داد: از برنامه‌های مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی این است که خدمات بازار سرمایه را به سمت مشتریان بانک‌ها ببرد به طوریکه از امروز خدمات این بازار در شعب منتخب بانک سپه ارائه خواهد شد.

وی افزود: درگذشته صدور کد معاملاتی برای هر فرد ۴۸ ساعت طول می‌کشید که اکنون فرد می‌تواند با ارائه اطلاعات در سجام انلاین کد معاملاتی دریافت کند.

مدیرعامل سمات با بیان اینکه سجام درگاه وردی سهامداران به بازار سرمایه است، گفت: این سامانه زیر ساخت‌های خدماتی فراوانی را در این بازار فراهم خواهد کرد به گونه که توزیع متمرکز سود و حضور در مجامع الکترونیک از طریق سجام عملیاتی خواهد شد و سهامداران می‌توانند سود سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی، صندوق‌های سرمایه گذاری و انواع اوراق را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های بین بخشی میان بازار سرمایه و پول بتواند ارائه خدمات نوین به مشریان هر دو بازار رو تسهیل کند.

خسرو فرحی عضو هیئت مدیره بانک سپه هم در این مراسم گفت: از امروز ۵۸ شعبه این بانک مسئولیت احراز هویت سجام را برعهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای تجهیز ۵۸ شعبه بانک سپه برای احراز هویت سهامداران پیش بینی شده است که امیدواریم در روز‌های آینده شاهد راه اندازی این شعب در سراسر کشور باشیم.

فرحی بیان کرد: درحال حاضر ۸۴۲ شعبه شرکت‌های کارگزاری، ۱۹۶۷ دفتر پیشخوان دولت و ۲۶۱ شعبه بانک شهر، موسسه اعتباری ملل و شعب منتخب بانک صادرات ایران، آینده و سپه مسئولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده دارند.

وی افزود: بانک سپه در راستای افزایش تعاملات خود با بازار سرمایه، شعب ویژه‌ای را به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اختصاص داده است تا بتواند در آینده نزدیک خدمات بازار سرمایه را در شعب منتخب خود ارائه دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  30