رشد سودآوری ایران کیش با شناسایی ۱۱۰۹ میلیارد ریال سود در اولین سال مدیرعاملی پیمان طبری

صورت‌های مالی سال 98 نشان می‌دهد؛

اعداد مندرج در صورت‌های مالی سال 98 شرکت کارت اعتباری ایران کیش، از حاشیه سود ناخالص 40 درصدی و حاشیه سود خالص 21 درصدی حکایت دارد که این نسبت‌های سودآوری در مقایسه با دیگر صنایع رقمی قابل قبول به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آخرین صورت‌های مالی منتشر شده از سوی شرکت کارت اعتباری ایران کیش حکایت از رشد درآمدها و به تبع آن سودآوری شرکت دارد.

ارقام اعلامی درصورت‌های مالی ایران کیش در بین شرکت‌های گروه پرداخت نیز از میانگین صنعت بالاتر است. بررسی جریان وجه نقد شرکت نشان‌دهنده عملکرد خوب شرکت در این زمینه در سال 98 بوده تا جاییکه نشانه‌ای از وجود مشکل نقدینگی در آن موجود نیست.

بر این اساس جمع درآمدهای عملیاتی ایران کیش در دوره یاده شده نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 20 درصدی همراه شده است. افزایش تعداد و مبلغ تراکنش‌های شاپرکی، رشد سهم درآمد کارمزدی شاپرک و اضافه شدن به تعداد پایانه‌های منصوبه از مهم‌ترین دلایل این رشد به شمار می‌روند.

در بخش هزینه‌ها، نیز قلم عمده به هزینه‌های عمومی، اداری و پرسنلی و همچنین هزینه مالی مربوط است. رشد حدود 14 درصدی هزینه های عمومی، اداری و پرسنلی با توجه به تورم حاکم در این دوره و همچنین حداقل نرخ رشد حقوق اعلام شده از سوی وزارت کار، عملکردی قابل قبول در این حوزه از فعالیت مدیریت شرکت را به تصویر کشیده است. در نهایت، حاصل عملکرد ایران کیش در 12 ماهه سال 98 شناسایی سود خالص 1109 میلیارد ریالی بوده که این رقم نسبت به سال قبل با رشد 1 درصدی همراه شده است.

با توجه به شیوع کرونا و افزایش استفاده مردم از ابزارهای پرداخت به جای استفاده از پول نقد، جهش در درآمدها و به تبع آن سودآوری شرکت بسیار محتمل است.

رشد قابل توجه قیمت سهام این شرکت نیز حکایت از انتظار سهامداران برای تحقق این موضوع دارد. آنچه مسلم است شرکت ایران کیش به دلیل ماهیت کسب‌وکارش، همچنان در مرحله رشد قرار دارد که این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی را برای کسب بازده برای سرمایه‌گذاران فراهم آورد. امری که بازار برای آن بسترسازی کرده و امکان سرمایه‌گذاری همگان را در این صنعت فراهم آورده است.

تا پایان اسفند ماه 98 تعداد پایانه‌های نصب شده 1,100,194 پایانه بوده که این رقم نسبت به پایان اسفند ماه 97 با رشد حدود 14 درصدی همراه شده است.
همچنین بر اساس آمار اعلام شده تعداد کل تراکنش‌های انجام شده در پایانه‌های فروش شرکت در سال 98، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود 24 درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی آخرین اطلاعات منتشرشده درخصوص عملکرد شرکت کارت اعتباری ایران کیش مربوط به سال 98 نشان می‌دهد در تمامی حوزه ها این عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود قابل توجهی داشته است.

سهم شرکت از بخش‌های مختلف خدمات این صنعت، طبق آخرین گزارش ارسالی شاپرک در بازار داخلی به شرح زیر است:

بر این اساس در حوزه تعداد ابزار اینترنتی، درگاه های کارتخوان سهم بیش از 15 درصدی را از بازار شرکت‌های پرداخت دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تراکنش‌های اینترنتی از منظر شرکت شاپرک شامل تراکنش‌های حاصل از درگاه‌های اینترنتی IPG)) و تراکنش‌های حاصل از نرم‌افزار موبایلی (پات) می‌باشد. در سال 98 رشد 67 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه تراکنش‌های اینترنتی نشان می دهد.

در حال حاضر شبکه خدمات شرکت در سراسر کشور فعال است و به بانک‌های معتبری مانند: تجارت، صادرات، سپه، رفاه، کارآفرین، آینده، شهر، پست بانک، توسعه صادرات و خاورمیانه و مؤسسات مالی و اعتباری کوثر و ملل خدمات ارایه می‌دهد.

با این اوصاف باید به مدیرعامل ایران کیش برای این عملکرد درخشان در سال اول مدیرعاملی‌اش تبریک گفت و قطعا در سال جدید و سال‌های آتی اتفاقات بیشتری از ایران کیش را شاهد خواهیم بود که نشان از تغییرات بنیادی و نوین در رویکردهای این شرکت دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1