کدام مشاغل بریتانیایی در دوران کرونا با افزایش حقوق مواجه شده‌اند؟

حدود ۹۰۰ هزار نفر از کارکنان “مشاغل کلیدی” دولتی در دوران کرونا در بریتانیا مشمول افزایش حقوق بیش از نرخ تورم شده‌اند؛ پزشکان و معلمان در فهرست این مشاغل به چشم می‌خورند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس اعلام مرکز آمار بریتانیا، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به ژوئن حدود ۰/۸ درصد بوده است.

ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا، به "مشارکت حیاتی" این افراد در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در کشورش اشاره کرده است.

حداکثر میزان افزایش حقوق برای این مشاغل ۳/۱ درصد حقوق سالانه اعلام شده که قرار است از محل بودجه سازمان‌های مربوطه تامین شود.

بیشترین افزایش حقوق مربوط معلمان در انگلستان و پزشکان و دندانپزشکان در سراسر بریتانیا بوده است؛ معلمان ۳/۱ درصد و دسته دوم (پزشکان و دندانپزشکان) ۲/۸ درصد اضافه حقوق خواهند داشت.

پرستاران البته فهرست این مشاغل دیده نمی‌شوند؛ این صنف دو سال پیش درباره اضافه حقوق و شرایط کاری خود مذاکراتی را آغاز کرده بودند.

مشاغل دیگری نظیر پلیس‌ها، ماموران زندان و شاغلان در اداره ملی مبارزه با جرائم در انگلستان و ولز هم در این فهرست قرار دارند که میزان افزایش حقوق آنها ۲/۵ درصد اعلام شده است.

این رقم برای شاغلان نیروهای مسلح و نهادهای قضایی در بریتانیا حداکثر۲ درصد خواهد بود.

تا کنون حدود ۳۰۰ شاغل در بخش عمومی بهداشت و درمان بریتانیا جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند؛ بعضی از آنها در زمان ابتلا از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مراقبت می‌کردند.

بعضی از تحلیلگران اقتصادی در بریتانیا معتقدند با شرایط کنونی و عدم افزایش حقوق یا افزایش حداقلی، متوسط حقوق کارمندان بخش دولتی را در پائین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۰ میلادی قرار خواهد داد.

افزایش حقوق اخیر در حالیست که سازمانهای دولتی قرار نیست بودجه بیشتری از دولت دریافت کنند.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در بریتانیا، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور از دوم فروردین محدودیتهای تردد در این کشور را اعلام کرد و دورکاری تشویق شد؛ کارکنان مشاغل کلیدی در زمان اجرای این محدودیتها به سر کار می‌رفتند.

به دلیل توقف کسب و کارهای غیرضروری و محدودیتهای اعمال شده در پی شیوع کووید-۱۹ در بریتانیا، ماه آوریل یکی از بدترین دوران برای اقتصاد بریتانیا بود؛ در این ماه اقتصاد این کشور بیست درصد کوچک شد که بزرگترین افت ماهانه ثبت‌شده در تاریخ بریتانیا است.

بریتانیا دهمین کشور دنیا از لحاظ فروانی ابتلا به کروناست؛ این کشور با حدود ۴۵ هزار قربانی بعد از آمریکا و برزیل بیشترین جانباختگان کووید-۱۹ را تاکنون داشته است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  2