مشارکت «علی‌پی» با شرکای اروپایی/ بهبود تجربه کاربر هنگام خرید آنلاین

اختصاصی بانکداری الکترونیک؛

جاناتان کویین، مدیر بخش استراتژی اروپا در شرکت Ant Group، وابسته به «علی‌پی»، در گزارشی اظهار کرد که معتقد است کلید موفقیت در اتخاذ پرداخت‌های موبایلی و سبک زندگی دیجیتالی، در اپلیکیشن‌های هوشمند فناوری نهفته است، فرقی نمی‌کند که این فناوری در هوش مصنوعی، بلاک‌چین یا حتی کیوآرکد باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همه‌گیری ویروس کرونا تأثیرات مخربی بر دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم داشته است و همانطور که بیشتر درباره اثرات فاجعه‌بار همه‌گیری در زندگی بشر تأمل می‌کنیم، تغییرات عمیق و طولانی‌ مدتی که در اقتصاد و صنایع ایجاد خواهد شد نیز مورد توجه بیشتری قرار می گیرند.

اما انتظار می‌رود برخی تغییرات و تحولاتی که با ویروس کوویدـ19 ایجاد شد، پایدار باشد. برای مثال، بررسی اخیر نشان داده میزان تراکنش‌ها با کیف‌پول‌های موبایلی در اروپا در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه در سال 2019 دو برابر شده و از حدود 7 درصد به 14 درصد رسیده است. این در حالی است که حدود سه چهارم از اروپایی‌های مورد مطالعه قصد ندارند حتی پس از پایان همه‌گیری، از استفاده از تراکنش‌های "بدون تماس" خود دست بکشند.

اما در کشور چین، جایی که پرداخت‌های دیجیتالی مدت‌ها قبل از شیوع همه‌گیری رواج داشت، کیف‌پول‌های الکترونیکی مانند «علی‌پی» بخش بزرگی از سبک زندگی دیجیتالی کاربران را تشکیل می‌داد.

در کنفرانسی که ماه مه در میان بحران کرونا در اروپا تشکیل شد، مدیر پنل پرداخت و بلاگر فین‌تک، کریس اسکینر، نتایج مطالعه خود را ارائه داد که نشان می‌داد بازار پرداخت‌های اروپا انسجام ندارد. این خود نشاندهنده پتانسیلی برای ابتکار و پیشرفت بود.

این بدان معنی است که شرکت ها باید در راه‌حل‌های خود نوآوری به خرج دهند. سلایق مصرف‌کنندگان اروپایی را درک کنند و محصولی را ارائه دهند که متناسب با نیاز آنها باشد و همانطور که ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که یا روند موجود را بهبود می‌بخشند و یا خدمات موجود را گسترش می‌دهند.

جاناتان کویین خاطر نشان کرد که امسال خدمات Alipay Europe را به عنوان یکی از گزینه های پرداخت موجود در AliExpress راه اندازی کردند تا تجربه کاربر هنگام خرید آنلاین بهبود بخشند.

البته در ژوئن 2019، علی‌پی با شش شریک پرداخت، از جمله Bluecode و Vipps آغاز به کار کرد تا فرمت سازگار و قابل اجرایی را برای کاربران کیف‌پول‌های الکترونیکی اروپا ایجاد کنند ـ که البته حدود پنج میلیون نفر تخمین زده می‌شدند.

اکنون «علی‌پی» به طور جداگانه با شرکای بومی در ارتباط است تا بازرگانان اروپایی را با گردشگران چینی متصل کرده، تجارب پرداخت یکپارچه را فراهم کرده و همچنین به بازرگانان در افزایش فروش کمک کند. از جمله اولین موارد مربوط به فنلاند بود که در سال 2018 با ارائه‌دهنده پرداخت بومی ePassi و هیئت ملی گردشگری کشور به منظور بازدید از فنلاند، همکاری شد تا بازرگانان محلی بتوانند از پرداخت‌های موبایلی استفاده کنند.

 

منبع: the Paypers
مترجم: فرزانه اسکندریان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  3  =