بانک مرکزی استرالیا نرخ نقدینگی را در پایین ترین سطح خود نگه داشت

بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه نرخ نقدینگی خود را در پایین ترین سطح خود یعنی 0.25 درصد نگه داشته اما به دلیل ایجاد مشاغل جدید در دوران بحران کرونا، پس از رکود جهانی اقتصاد، قصد دارد تسهیلات بیشتری ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را حفظ کرده است و ممکن است تسهیلات بیشتری ارائه دهد. این بانک روز سه شنبه نرخ نقدینگی خود را در پایین ترین سطح خود یعنی 0.25 درصد نگه داشته اما به دلیل ایجاد مشاغل جدید در دوران بحران کرونا، پس از رکود جهانی اقتصاد، قصد دارد تسهیلات بیشتری ارائه دهد.

این بانک مرکزی همچنین هدف خود را برای اوراق قرضه سه ساله و برنامه های ارزان بودجه برای وام دهندگان اعلام کرد، اما همچنین تایید کرد که در حال بررسی اقدامات دیگری برای افزایش فعالیت ها است.

فیلیپ لو، مدیر بانک مرکزی استرالیا، در بیانیه ای با اعلام نتیجه جلسه سیاستگذاری، گفت: "هیئت مدیره رسیدگی به نرخ بالای بیکاری را یک اولویت مهم ملی می داند."

وی افزود: "هیئت مدیره همچنان در حال بررسی این است كه با باز شدن بیشتر اقتصاد، چگونه تسهیلات اضافی پولی می تواند از کسب و کارها حمایت كند."

این تصمیم چند ساعت قبل از آن است که دولت بودجه خود را برای سال های 2020/21 منتشر کند، که انتظار می رود با افزایش هزینه ها و رفاه، کسری بودجه تا حدود 200 میلیارد دلار استرالیا (143 میلیارد دلارآمریکا) اعلام شود.

بیل ایوانز، اقتصاددان ارشد وست پک، اظهار داشت که تمرکز بر بازار کار، نگرانی بانک مرکزی استرالیا در مورد خطر دوره پایدار بیکاری را نشان می دهد. وی گفت که این عقیده وی را تأیید می کند که نرخ نقدی و نرخ سه ساله اوراق قرضه مورد نظر در جلسه نوامبر به 0.1 درصد کاهش می یابد، همچنین بانک مرکزی استرالیا متعهد به خرید اوراق قرضه با سررسیدهای 5-10 ساله است.

ایوانز گفت: "از دیدگاه ما، بانک مرکزی استرالیا قصد دارد ماه آینده تسهیلاتی را در نظر بگیرد و به دولت فدرال فضای تازه ای برای فروش بودجه امشب خود را بدهد."

اقتصاددانانی که هفته گذشته در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش بینی کردند که بانک مرکزی استرالیا با کاهش 15 واحد پایه 0.1 درصد نرخ رشد را در ماه نوامبر کاهش دهد. ترازنامه های بخش دولتی "در وضعیت مطلوبی قرار دارند" و این بدان معنی است که دولت توانایی تأمین حمایت اضافی مورد انتظار بودجه را دارد. با توجه به چشم انداز اقتصاد و بیکاری زیاد در این کشور، مدتی حمایت مالی و پولی لازم است.

منبع: US News
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  53