کاهش معاملات رمزارز ژاپن در دوران شیوع کرونا

تعداد معامله گران فعال رمزارز در ژاپن در اواسط دوران بیماری همه گیر کووید 19، به شکل محسوسی کاهش یافته است. در این نوشتار کوتاه به بررسی این روند کاهشی خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارشی که اخیرا توسط انجمن تبادل ارز مجازی ژاپن به روز شده است، نشان می دهد که تعداد معامله گران فعال رمزارز در این کشور از ماه مارس سال جاری، کاهش یافته است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قبل از آن‌که در ژاپن برای مهارِ همه گیریِ کرونا وضعیت اضطراری اعلام شود فعالیت کلی در زمینه مبادلات رمزارز به دلیل وجود افزایش خوشه‌ای تقاضا برای سپرده‌های فیات (پول بدون پشتوانه)، کاهش یافته بود.

بر اساس آمار منتشر شده در مارس 2020 توسط انجمن تبادل ارز مجازی ژاپن، تعداد حساب‌های کاربری فعال در زمینه مبادله رمز ارزها در کشور یاد شده از 2.048.501 در ماه فوریه به 2،044،806 در ماه مارس کاهش یافته است. این بدان معنی است که 3660 حساب کابری هیچ دارایی دیجیتالی را در طول این مدت معامله نکرده‌اند.

با افزایش سپرده‌ها، فعالیت‌ها در زمینه مبادله رمز ارزها کاهش می‌یابد.

یویا هاسگاوا، تحلیلگر بازار فعال در شرکت بیت بانک، گزارش داد که اگر چه فعالیت‌های تاجران در زمینه مبادلات رمز ارزها در ماه مارس کاهش یافته، برعکس آن تعداد سپرده گذاری‌های فیات در طی همین دوره در ژاپن افزایش یافته است.

بخشی از این افزایش سپرده ممکن است مربوط به خانواده‌هایی باشد که تنها برای برنده شدن در قرعه کشی 100،000 ین که معادل تقریبا 940 دلار است سپرده گذاری کرده‌اند. این مبلغ به نوعی پاداش محرک دولت ژاپن برای تشویق به سپرده گذاری است. به گفته این تحلیگر بسیاری از این سپرده‌ها مدت زیادی در صرافی‌ها باقی نماند و بسیاری از خانوارها اقدام به خارج کردن این سپرده‌ها کرند زیرا شینزو آبه، نخست وزیر پیشین کشور، از 8 آوریل در ژاپن ، اعلام کرد که به واسطه شیوع بیماری همه گیر کووید 19، وضعیت اضطراری در ژاپن آغاز شده است.

هاسگاوا طی گزارشی در تاریخ 3 اوت گفت: وقتی شوک بیماری کرونا وارد بازار گسترده مالی شد، یک بخش از سرمایه گذاران به منظور جمع آوری پول نقد تمام وجوه خود را از صرافی‌های رمزارزها برداشت کردند. برخی از سرمایه گذاران ممکن است این کار را کرده باشند تا برای خطرات احتمالی مانند کاهش درآمد و بیکاری که می‌تواند در شرایط اضطرار ایجاد شود، آماده باشند.

با این حال هاسگاوا معتقد است که کاهش اندک در تعداد حساب‌های فعال ، لزوما به این معنا نیست که کاربران ژاپنی علاقه خود به مبادلات رمزارزها را از دست داده‌اند.
در هر صورت فعالیت در مبادلات رمزارز ممکن است دوباره افزایش پیدا کند زیرا تقاضا برای بیت کوین به ویژه بعد از افزایش به سطح قیمت 12000 دلار صعودی به نظر می رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  8  =