توسعه مرکز مانیتورینگ و بهبود ابزارهای پذیرش بانک انصار در شرایط کرونا

راهکارهای نوین بانک انصار

بانک انصار با استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد و همچنین خلق ارزش های نو برای مشتریان و سایر ذی نفعان تلاش می کند در توسعه بانکداری اسلامی و ارائه خدمات بانکداری نوین پیشگام باشد. از این رو، در مقاله حاضر تلاش شده تا راهکارهای نوین و رویکرد رقابتی بانک انصار بررسی گردد.

 

بانک انصار و افتتاح اولین شعبه
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک انصار با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 88 تاسیس شده و اولین شعبه خود را در بهارستان تهران افتتاح نمود. سپس در سال 79 بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی ایران، بانک انصار به همراه چند بانک دیگر (قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر) در بانک سپه ادغام گردید و در حال حاضر بانک انصار وابسته به بانک سپه می باشد. 
بانک انصار با پیوستن به بازارهای پولی و سرمایه ای، برآورد نمودن نیازهای مشتریان و توسعه خدمات خود تلاش می کند تا در زمینه گسترش شبکه پرداخت، بهره مندی از سامانه های نوین بانکی، استفاده از روش های کارآمد اعتبارسنجی مشتریان، جذب منابع از مشتریان ویژه و توسعه سنت قرض الحسنه یکی از بانک های مطرح در سال 1400 باشد. 

 

بهبود وضعیت بازار از نگاه مدیرعامل بانک انصار
مهدی رضایی، مدیرعامل بانک انصار با ملاک قرار دادن بازارهای مالی، وضعیت شش ماهه شرکت های بورس، افزایش نرخ ارز در سامانه نیما و همچنین بهبود نسبی قیمت های جهانی انتظار دارد وضعیت بازار مالی روند مثبتی داشته باشد.  
ایشان معتقدند که اثرات بیماری کرونا بر قیمت های جهانی همچنان قابل مشهود است و سطح قیمت ها در طی چهار سال گذشته در کمترین میزان خود قرار دارد. اما اخیراً با انتشار اخبار مربوط به نتایج موفق واکسن کرونا، امید به احیاء اقتصاد جهانی افزایش یافته است. در نتیجه با تاثیر قیمت های جهانی بر بازار سرمایه کشور، شرکت های بورس داخلی با یک فاصله زمانی کوتاه مدت از این نوسانات تاثیر خواهند پذیرفت.  
با توجه به اینکه بخش عمده ای از بازار را شرکت ها و صنایع صادرات محور تشکیل می دهند، انتظار بهبود و رشد سودآوری در این شرکت ها دور از انتظار نیست. مدیرعامل بانک انصار تاکید کرد که توقع روند صعودی دائمی نباید داشته باشیم. 

 

راه اندازی مرکز مانیتورینگ بانک انصار در شرایط کرونا
شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن سبب گردید تا استفاده از پایانه های موبایلی در شش ماهه نخست سال جاری کاهش 20 درصدی و ارزش تراکنش های ثبت شده در ابزار پذیرش فروشگاهی (به دلیل نیاز شدید مردم به برخی اقلام اساسی) رشد 48.7 درصدی داشته باشد. این در حالی است که ارزش تراکنش های انجام شده بر درگاه های پذیرش اینترنتی رشد 255 درصدی را تجربه کرده است که حاکی از استقبال قابل توجه مردم از این ابزار است. 
بانک انصار با درک نیازهای مشتریان خود و پایبندی به شعار مشتری مداری، مرکز مانیتورینگ یکپارچه سرویس های بانکی و امداد مشتریان را راه اندازی کرد. مدیرعامل بانک انصار بیان کرد که با گسترش نظارت بر ارائه خدمات و اتصال مرکز خدمات مشتریان به این مرکز، کارشناسان بانک می توانند در هر لحظه فعالیت های الکترونیک، تراکنش تمامی پایانه های ATM و پایانه های فروش را به صورت یکپارچه و دقیق کنترل کنند. از مزایای راه اندازی مرکز مانیتورینگ بانک انصار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– پشتیبانی آنلاین تمامی واحدها به ویژه در زمینه بانکداری دیجیتال؛
– افزایش امنیت پرداخت ها؛
– صدور کارت و پشتیبانی 24 ساعته؛
– پشتیبانی بهتر عابر بانک ها؛
– سهولت پاسخگویی به مشتریان حتی در ساعات غیر اداری؛
– هماهنگی معاونت بانک یا معاونت فناوری اطلاعات؛
– کاهش هزینه نگهداری سرویس های بانکی؛
– رفع مشکلات فنی در حداقل زمان. 

 

توسعه بانکداری الکترونیک در بانک انصار
بانک انصار در زمینه توسعه بانکداری الکترونیک و پیوستن به بازار رقابتی این حوزه، امکان استفاده از سرویس های بانکی و پرداخت را به صورت غیرحضوری برای کاربران فراهم ساخته است تا به خصوص در زمان همه گیری کرونا، بتوانند امورات بانکی خود را براحتی و با امنیت کامل انجام دهند. 
توسعه بانکداری دیجیتال در بانک انصار شرایطی را برای کاربران فراهم می سازد تا از طریق ابزارهای موبایلی و اینترنتی بتوانند به انواع خدمات بانکی از جمله پرداخت قبوض تلفن همراه و قبوض خدماتی، خرید شارژ و بسته اینترنتی، استعلام حساب بانکی (شبا)، استعلام و تایید شماره تلفن همراه، پرداخت اقساط، غیر فعال کردن کارت بانکی، پرداخت عوارض آزاد راه، پیوستن به بازار آنلاین بورس، طرح های تسهیلاتی بانک، حواله الکترونیکی بانکی سحاب و مدیریت چک ها و امثال آن دسترسی داشته باشند. 
یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران در شرایط کنونی، دریافت رمز یکبار مصرف است که بانک انصار این قابلیت در اپلیکیشن آپان خود ارائه داده است. نرم افزار آپان در دو نسخه اندروید و iOS طراحی شده است و به کلیه نیازهای کاربران پاسخ می دهد. کاربران می توانند کیف پول های متعددی داشته باشند و کیف پول خود را شارژ و از آن برداشت نمایند. 
لازم به ذکر است که این نرم افزار از طریق داینامیک آپدیت می شود. بنابراین با دانلود و نصب راحت اپلیکیشن آپان می توانید در عرض چند ثانیه به رمز دوم یکبار مصرف دریافت کرده و به سایر خدمات بانکی در فضای این نرم افزار دسترسی داشته باشید. 

 

سخن پایانی
با مطالعه رویکرد رقابتی و راهکارهای نوین بانک انصار مشخص شد که این بانک با درک نیازهای مشتریان به خصوص در شرایط همه گیری کرونا، مرکز مانیتورینگ یکپارچه را راه اندازی کرده است. این مرکز شرایطی فراهم می سازد تا برطرف کردن سریع مشکلات سرویس های بانکی، ارتباط قوی با مرکز فناوری اطلاعات، صدور کارت و پاسخگویی 24 ساعته به نیازهای مشتریان از طریق آن امکان پذیر باشد. 

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  7  =