حرکت گیج شاخص در حصار تکنیکال و بودجه/ بانک پارسیان به گردونه معاملات بورس بازگشت

گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانکی در بورس چهارشنبه 12 آذر99؛

معاملات امروز بورس تحت تاثیر بررسی اثر بودجه 1400 بر بازار سرمایه از نخستین دقایق امروز با نوسان همراه بود، به طوری که پس از آغازی منفی در میانه معاملات شاخص روندی صعودی پیدا کرد و سپس دوباره با تغییر مسیر و از دست دادن رشد خود به مدار نزولی بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نوسانات امروز بازار سرمایه و نماگر این بازار از نخستین دقایق معاملات امروز تحت تاثیر دو عامل اصلی شکل گرفت؛ نخست نزدیک شدن شاخص به مقاومت یک میلیون و 480 هزار واحدی و پس از آن مقاومت روانی یک میلیون و 500 هزار واحد و دوم؛ تقدیم بودجه به مجلس و انتشار آن در رسانه ها همچون سال های اخیر که سبب بررسی اهل فن و تحلیل میزان اثرگذاری هر یک از بخش های آن بر بازار سرمایه می شود. این دو عامل در کنار سایر عوامل فاندامنتالی و تکنیکالی سبب افت و خیز و حرکت نامطمئن شاخص بورس در معاملات امروز شد.

تحولات روز سهام گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری

گروه بانکی نیز از تاثیر دو عامل محتاطانه معاملات امروز بورس مستثنی نبود؛ به طوری که با وجود بازاری نوسانی و با گرایش به منفی، بیش از نیمی از نمادهای بانکی موفق به ادامه رشد خود شدند و معاملات روان خود را بیشتر در محدوده مثبت پیگیری کردند.

نماد بانک تجارت امروز با معامله بیش از یک هزار و 904 هزار میلیارد سهم پرحجم ترین سهم در بورس و در گروه خود بود.همچنین امروز حقوقی ها بیشترین خریداران این سهم در کل بازار بودند.

معاملات امروز سهم لیدر دوم گروه بانکی یعنی وبصادر یا همان نماد بانک صادرات نیز در کل بازار قابل توجه بود و با حجمی معادل 924 هزار و 64 هزار میلیارد سهم در رده دوم پرحجم ترین سهام گروه خود و رده پنجم پرحجم ترین سهام بازار قرار گرفت.

پس از آن نماد نماد بانک پارسیان (وپارس) با بازگشت خود به گردونه معاملات بازار امروز گوی لیدری را از نماد بانک ملت(وبملت) ربود و با معاملات پرحجم و مثبت خود توانست بر شاخص کل بورس نیز تاثیری مثبت بگذارد.حجم روزانه معاملات وپارس امروز رقم قابل توجه 889 میلیون سهم را به ثبت رسانید.

برخی نمادهای فرابورسی گروه بانکی نیز امروز به مدار مثبت بازگشتند؛ از جمله نماد بانک سرمایه(سمایه) که در تابلوی اول رنگی بازار پایه قرار دارد امروز با ثبت حجم معامله 112 میلیون سهمی با وجود بازاری منفی در تعادلی مثبت روز معاملاتی خود را به پایان رساند.

نماد پُرحاشیه بانک دی نیز امروز توانست همچنان بر مدار مثبت بماند و پس از معامله 80 میلیون سهم با رشد بیش از 2 درصدی به کار خود پایان دهد.این در حالی است که امروز نماد دی به دلیل تغییرات بیش از 20 درصد رفت و برگشتی با تشخیص ناظر معاملات را تجربه کرد.
همچنین از دیروز نماد بانک شهر(وشهر) نیز پس از ماه‌ها ریزش به مدار مثبت بازگشته است.

اخبار روز بانکی-بورسی

نماد اختیار خرید بانک پارسیان(وپارس) قابل معامله شد: نماد معاملاتي قراردادهاي اختيار معامله خريد و فروش سهام بانك پارسيان با سررسيد دي ماه 1399، با توجه به بازگشايي نماد اصلي در بازار نقد (وپارس) با استفاده از مكانيزم حراج آماده انجام معامله شد.

پیش بینی سهام بانکی در بازار شنبه

روز شنبه با بررسی بیشتر بودجه در 2 روز تعطیلی پایان هفته و اثرات احتمالی آن بر روند بازار می توان مسیر بهتری برای کلیت بازار و سهام گروه بانکی ترسیم کرد.اما در مجموع مسیر سهام این گروه اکنون از سهام لیدر و شاخص ساز جدا شده است و با وجود تلاطمات فعلی بازار سرمایه این نمادها مسیر مشخصی را برای دستیبای به اهداف میان مدت دنبال می کنند.

بنابراین سرمایه گذاری در برخی نمادهای این گروه به ویژه آنهایی که به تازگی پس از افت سنگین به مدار رشد بازگشته اند می تواند بخشی از سبد سرمایه گذاران را به خود اختصاص دهد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10