زنان میان‌سال شدیدترین عوارض درازمدت کرونا را تجربه می‌کنند

تحقیقات نشان می دهد؛

نتیجه دو پژوهش در بریتانیا نشان داده که زنان میان‌سالی که به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده باشند، شدیدترین عوارض درازمدت کرونا را تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هفتاد درصد از بیماران مشمول این پژوهش‌ها پنج ماه پس از ابتلا گفته‌اند هنوز هم از تمام علایم آن از جمله "از اضطراب گرفته تا تنگی‌نفس، خستگی مفرط و درد عضلانی" رنج می‌برند.

محققان اما می‌گویند شواهد واضحی از ارتباط این مسئله با چگونگی شدت بیماری آن‌ها در اوایل ابتلا در دست نیست. بهبودی بطی زنان از بیماری بیانگر نحوه مبارزه بدن آن‌ها با بیماری است.

در تحقیقی که از سوی دانشگاه لیستر بریتانیا انجام شده، روند بهبودی ۱۰۰۰ نفر را که سال گذشته به خاطر مبتلا شدن به کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، دنبال کرده است.
این پژوهش دریافته که تا ۷۰ درصد این بیماران در حدود پنج ماه پس از مرخصی از بیمارستان به طور کامل بهبود نیافته‌اند که اکثر آن زنان بوده‌اند.

از آغاز شیوع کرونا، بیش از ۴۰۰ هزار نفر در بریتانیا در بیمارستان بستری شده‌اند.

نتیجه یک پژوهش کوچکتر از سوی دانشگاه گلاسگو نیز نشان می‌دهد که زنان زیر ۵۰ سال که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، هفت ماه پس از مرخص شدن، هفت برابر بیشتر از مردان در همین رده سنی، از تنگی نفس و دو برابر بیشتر از خستگی مفرط شکایت کرده‌اند.

در تحقیق دانشگاه لیستر آمده که این عوارض طولانی‌مدت مانع برگشت ۱۸درصد از این افراد به کار شده و ۱۹ درصد هم مجبور به تغییر وظیفه شان شده‌اند.

پزشکان گفته‌اند که بیماری‌های ضمنی نیز در طولانی‌تر شدن عوارض کرونا می‌تواند نقش داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  16