در بازار رمزارزها هیچ‌کس تمایلی به فروش بیت کوین ندارد

آمار منتشر شده در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی بیت کوین حاکی از آن است که سطح ذخایر BTC موجود در چرخه‌ی بازار اکنون به پایین‌ترین سطح طی ماه‌های گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق تازه‌ترین داده‌های منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات بلاک‌چینی گلس‌نود(GlassNode)، سرمایه‌گذاران و نگهدارندگان رمزارز بیت کوین به هیچ عنوان تمایل ندارند حتی با کاهش قیمت این دارایی رمزارزی تا سطوح ۵۵ هزار دلاری، رمزارزهای خود را به فروش برسانند.

براساس آنچه در تازه‌ترین گزارش گلس‌نود آمده است، سطح ذخیره‌ی فعال بیت کوین در بازار اکنون در حال کاهش است و بخش زیادی از ذخایر موجود در چرخه‌ی بازار طی دو سال گذشته دست نخورده و بدون تراکنش در کیف‌پول‌های رمزارزی نگهداری می‌شوند.

این درحالیست که ذخایر بیت کوین بزرگ صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز سراسر جهان نیز اکنون به پایین‌ترین سطح طی دو سال گذشته رسیده است. داده‌های منتشر شده توسط گلس‌نود حاکی از آن است که نگهدارندگان بلند مدت رمزارز بیت کوین که این رمزارز را در سال ۲۰۱۸ و پس از آن خریداری کرده‌اند، اکنون در نظر دارند تا زمان فرارسیدن ارقام چشم‌گیر و کسب سود هنگفت از دارایی‌های خود نگهداری کنند. به عبارتی سرمایه‌گذاران قصد دارند تا زمان جهش ناگهانی ارزش و عبور قیمت هر واحد رمزارز BTC از مرز ۱۰۰ هزار دلار، علی‌رغم سقوط و کاهش ناگهانی قیمت‌ها همواره به نگهداری و ذخیره‌ی رمزارزها خود ادامه دهند. در حال حاضر هر واحد رمزارز بیت کوین با متوسط قیمت ۵۸۱۷۰ دلار در صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز بفروش می‌رسد.

تثبیت و تقویب جایگاه بیت کوین حول نقطه‌ی ۵۵ هزار دلاری نشان داد که این ارز دیجیتال با وجود افت نوسان باز هم در برابر فشار فروش موجود در بازار مقاومت خواهد کرد. شرکت خودروسازی تسلا نیز هفته‌ی گذشته اعلام کرد که قصد پذیرش رمزارز بیت کوین به عنوان یکی از روش‌های جدید پرداخت جهت فروش محصولات خود را دارد. طبق بیانیه‌ی منتشر شده توسط این شرکت خودروسازی بزرگ، در آینده‌ای نه چندان دور خودروهای تسلا مدل اس، مدل۳، مدل ایکس و مدل وای قرار است با استفاده از دارایی‌های رمزارزی مختلف از جمله بیت کوین بفروش برسند.

این درحالیست که هفته‌ی گذشته گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد علی‌رغم نوسان بسیار بالا در ارزش بیت کوین، حجم عظیمی BTC از حساب‌های صرافی کوین‌بیس خارج شده است. در این گزارشات آمده است که طی ۲۴ ساعت بالغ بر ۱ میلیارد دلار رمزارز بیت کوین از کوین‌بیس خارج شده است.

بیت کوین و تفاضای خرید از طرف سازمان‌ها

طی ۱۲ هفته‌ی گذشته قیمت رمزارز بیت کوین به دلایلی همچون افزایش ناگهانی سطح تقاضا از طرف سازمان‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری بزرگ، بالغ بر ۹۰ درصد افزایش داشته است. کتی وود(Cathie Wood) بنیانگذار و مدیرعامل فعلی شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست(Ark Invest) در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «اگر تمام تقاضای بالقوه‌ی موجود را نسبت به سطح عرضه‌ی محدود بیت کوین در نظر بگیریم، در طولانی مدت با ارقام باورنکردنی مواجه خواهیم شد. ما تازه اول راهیم، یک تریلیون دلار در مقایسه با نقطه‌ی پایانی در نظر گرفته شده هیچ چیز نیست».

افزایش ناگهانی سطح تقاضای سازمانی یکی از تازه‌ترین محرک‌های قیمت بازار بیت کوین می‌باشد، با این حال افت چشم‌گیر سطح عرضه در بازار باعث شده تا خرید BTC توسط سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ کمی دشوار باشد. علاوه بر نهنگ‌های بازار بیت کوین که همواره به دنبال خرید رمزارز بیشتر هستند، ماینرهای شبکه نیز اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که تمایلی به فروش آنچه استخراج کرده‌اند، ندارند. به عبارتی، بیت کوین جابجا شده از کیف‌پول ماینرهای شبکه‌ی BTC اکنون به پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۰ تا به امروز رسیده است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  +    =  71