پوپولیستی کار کردن مردم را فقیر‌تر می‌کند/ فیلترینگ ضربه به کسب و کار مردم است

عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه ۹ خردادماه:

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه ۹ خردادماه برنامه‌های خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه ۹ خردادماه برنامه‌های خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تشریح کرد.

گزیده ای از برنامه های همتی را با هم می خوانیم:

*رای مردم و جمهوریت نظام برای ما اهمیت بسیاری دارد

*حتما مبلغ یارانه را افزایش می‌دهم. نباید ساده انگارانه به مسائل نگاه کرد. برخی نامزد‌ها فکر می‌کنند اداره یک کشور مثل اداره یک خانه است.

*پوپولیستی کار کردن مردم را فقیر‌تر می‌کند. کشور را باید با عقلانیت و کارآمدی اداره کرد. بودجه باید با مالیات اداره شود.

*مشکل ما این است که هر چه می‌خواهیم مالیات بگیریم از واحد‌های تولیدی می‌گیریم. باید مالیات بردرآمد کل اشخاص داشته باشیم. الان تولید و سیستم بانکی ما مشکل دارد. سالی ۲۷ درصد به طور میانگین رشد نقدینگی داشتیم.

روحانی مخالف برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی بود

*از اول مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی بودم و معتقد بودم ارز دو نرخی فساد ایجاد می‌کند و دو بار از روحانی خواستم که آن را حذف کنند، ولی موافقت نشد و دلیل آن هم ترس روحانی از افزایش قیمت بود. مبنای دو نرخی و قیمت دستوری اساسا مشکل دارد.

*دولت نباید زانوی خود را روی گلوی مردم بگذارد. دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند. با رفع تحریم قطعا تک نرخی شدن ارز امکان پذیر است و شاهد این نوع رانت‌ها نخواهیم بود.
*برخی می‌گویند حتی زنان را در خانه به اسم کوچک صدا نکنید. به دختران ما با پیامک حجاب استرس وارد می‌کنند. در زندگی مردم دخالت می‌کنیم که چه جور زندگی کن، چه فیلمی ببین، کجا برو، کجا نرو!

*برخی دوستان با فیلترینگ سایت هایی مثل توییتر به دنبال چه هستند؟ همه مسئولان هم در توییتر هستند، این یعنی چه؟! الان هم بحث فیلتر اینستاگرام را مطرح می‌کنند. این‌ها ضربه به کسب و کار مردم است.

*بورس بازاری با ریسک است، ولی وقتی نماینده مجلس، نائب رئیس مجلس در آن دخالت می‌کنند و مسائل آن در شورای عالی امنیت ملی می‌برند چه معنا دارد؟ بورس که نباید سیاسی شود. با این کار‌ها مردم به بورس بی اعتماد می‌شوند. بورس که گذاشتن غذا در مایکروفر نیست ۳ دقیقه‌ای آماده شود. دولت من بازار سرمایه را به صورت جدی در دستور کارخودش خواهد داشت. نمی‌گوییم حمایت می‌کنم بورس بالا برود بلکه آن را مدیریت می‌کنم.

*اینکه مثلا ده سال یک نفر را بندازیم زندان، فکر می کنید مشکل فساد را حل می کند؟ این بگیر و ببندها نمایشی است. با بازداشت و کار نمایشی که مشکل فساد حل نمی‌شود بلکه باید فساد را از ریشه خشکاند، باید دنبال کسانی رفت که به بابک زنجانی فرصت فساد دادند. معلول مسئله نیست. باید علت را پیدا کرد.

*اجازه رانتخواری نمی‌دهم، همانطور که در بانک مرکزی به کسی باج ندادم.

*چرا باید با فساد مبارزه کنیم؟ نباید اجازه دهیم فساد شکل بگیرد. ۱۱ نفر ۹۰ هزار میلیارد به بانک مرکزی بدهکار هستند و این‌ها از اواخر دهه ۸۰ پرداخت شده است.

*برنامه من ریشه کن کردن ریشه فساد است. دستگیر کردن مشکلی را حل نمی‌کند. ۲.۶ دهم میلیون دلار بابک زنجانی خورد و برد چه اتفاقی افتاد؟ اجازه نمی‌دهم کسی رانت خواری کند. ۳ روز است وارد شده ام و ۵ کاندیدای دیگر دین و ایمان را کنار گذاشته اند و دروغ پست دروغ درباره من می‌گویند.

*عکس دخترخانمی را در کالیفرنیا منتشر کردند که دختر من است. اگر دین ندارید، آزاده باشید.

*برنامه من این است که شرکت‌های زیان ده صندوق‌های بازنشستگی از رده خارج و شرکت‌های سود ده را به افراد شایسته بسپاریم.

*اینکه پیاز روی دست کشاورز بماند و میوه شب عید گران شود ناشی از ضعف مدیریت است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  +    =  34