ارجاع طرح تقویت امنیت غذایی کشور به کمیسیون کشاورزی

طرح تقویت امنیت غذایی کشور جهت رفع موانع تولیدات کشاورزی برای بررسی بیشتر از نمایندگان مجلس به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( یکشنبه) و بعد از حذف ماده ۲ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه نمایندگان با حذف ماده ۲ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی موافقت کردند، ادامه بررسی مواد این طرح با اشکالات زیادی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: ابهامات و اشکالات زیادی در این طرح وجود دارد که کمیسیون کشاورزی باید آن را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

در نهایت ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی به رای گذاشته شد و نمایندگان مجلس با ۲۰۷ رای موافق تصویب کردند که طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی ارجاع شود.

در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی ماده ۲ این طرح حذف شد که در آن آمده بود:« سازمان توسعه تجارت کشاورزی ایران ذیل وزارت جهاد کشاورزی با هدف تمرکز امور سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه تجارت و بازرگانی کالاهای کشاورزی از ادغام معاونت بازرگانی و سایر واحدهای ذیربط وزارت جهاد کشاورزی واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با وظایف زیر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تشکیل شود.»

نمایندگان مجلس هفته گذشته ماده ۱ این طرح را تصویب کردند که به موجب آن، ستاد تنظیم بازار کشاورزی تشکیل می شود.

 منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2