تقاضا برای معاملات آنلاین باعث تقویت بازار امضای دیجیتال می‌شود

با توجه به بیماری همه‌گیر کرونا، بسیاری از شرکت‌های IT و بانکی، خدمات مالی و بیمه (BFSI) اقداماتی را برای تأمین امنیت قراردادهای از راه دور، مالی و سایر اقدامات مرتبط انجام داده‌اند. از این رو، با افزایش حجم معاملات دیجیتال، بازار امضای دیجیتال به سرعت در حال رشد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با توجه به نیاز فزاینده برای مدیریت روان معاملات دیجیتال و احراز هویت کاربر، تقاضا برای امضای دیجیتال به سرعت در حال افزایش است. علاوه بر این، افزایش پذیرش معاملات آنلاین و روش‌های پرداخت و افزایش نرخ دیجیتالی شدن، تقاضای امضای دیجیتالی را افزایش می‌دهد.

با توجه به این عوامل، انتظار می‌رود که اندازه بازار جهانی امضای دیجیتال در سال 2030 به 25211.3 میلیون دلار برسد، در حالی که بر اساس گزارش تحقیقات بازار منتشر شده توسط  PS Intelligence، بازار با نرخ رشد 29.2٪ طی 2021-2030 پیش خواهد رفت.

تقاضا برای معاملات آنلاین باعث تقویت بازار امضای دیجیتال می‌شود

بیماری همه گیر COVID 19 به راه حل امضای دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات کمک کرده است تا فعالیت‌های خود را گسترش دهند. رشد بازار امضای دیجیتال از 2019 تا 2020 به طور قابل توجهی افزایش یافته و این روند از 2020 تا 2021 نیز ادامه دارد. با توجه به نیاز روزافزون به معاملات آنلاین و اتصال ایمن و افزایش محبوبیت فرهنگ کار از راه دور، بازار گسترش گسترده‌ای دارد.

با توجه به بیماری همه‌گیر، بسیاری از شرکت‌های IT و بانکی، خدمات مالی و بیمه (BFSI) اقداماتی را برای تأمین امنیت قراردادهای از راه دور، مالی و سایر اقدامات مرتبط انجام داده‌اند. از این رو، با افزایش حجم معاملات دیجیتال، بازار به سرعت در حال رشد است.

بسته به حالت عمودی، بازار به دولت، BFSI، مراقبت‌های بهداشتی، خرده فروشی، IT مخابرات و سایر موارد تقسیم می‌شود. از این میان، انتظار می‌رود که رده BFSI سریعترین رشد را در دوره پیش بینی از خود نشان دهد، در درجه اول به دلیل تمرکز فزاینده مشاغل در حذف فرآیندهای مبتنی بر کاغذ و جایگزینی آنها با گردش کار قابل کنترل و دقیق با کمک امضاهای دیجیتال.

طبقه بندی بازار

بازار امضای دیجیتال بر اساس مولفه به خدمات، نرم افزار و سخت افزار طبقه بندی می‌شود. در این میان، انتظار می‌رود که گروه نرم افزار بالاترین نرخ رشد را در بازار در دوره پیش بینی نشان دهد. این امر به دلیل افزایش سرعت دیجیتالی شدن و افزایش آگاهی عمومی در مورد فناوری‌های مختلف جدید در سراسر جهان است.

بعلاوه، دسته خدمات به دو دسته حرفه‌ای و مدیریت شده تقسیم می‌شوند. در این بین، گروه خدمات مدیریت شده در سال 2020 بازار را تحت سلطه خود درآوردند. این خدمات علاوه بر کاهش زمان و هزینه، امکان پیاده‌سازی و نظارت بر راه حل‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

بازار امضای دیجیتال نیز بر اساس نوع استقرار، در مکان و ابر طبقه بندی می‌شود. بین این موارد، طبقه داخلی در سال 2020 منجر به رشد بازار شد، عمدتا به این دلیل که این راه حل‌ها توسط کاربران نهایی که دارای حجم زیادی از داده‌های محرمانه هستند، به دلیل امنیت و کنترل بیشتر توسط آنها ترجیح داده می‌شود.

در سطح جهان، پیش بینی می‌شود که بازار امضای دیجیتالی آسیا و اقیانوسیه (APAC) سریعترین رشد را در طول دوره پیش‌بینی نشان دهد، به دلیل شکوفایی صنعت تجارت الکترونیکی، افزایش تمرکز بر کاهش شیوع کلاهبرداری آنلاین و افزایش نگرانی‌های امنیتی. هند در دوره پیش بینی سریعترین رشد در بازار APAC خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =