عرضه ۹۴۱ هزار تن سیمان در نخستین روز هفته

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز شنبه ۱۶ مرداد ماه میزبان عرضه ۹۴۱ هزار و ۷۵۰ تن سیمان است.

به گزارش بانکداری الکترونیک، امروز ۴ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو، ۳ هزار و ۵۴۲ تن تیرآهن، ۸۰ تن ریل آهن و یک هزار و ۴۰۰ تن سبد میلگرد نیز در  بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

براساس این گزارش، مواد پلیمری، مواد شیمیایی، لوب کات و PDA TAR در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۲۲ هزار و ۷۶۶ تن قیر، عایق رطوبتی، اسلاک واکس و پلی وینیل کلراید است.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز عرضه ۴ هزار و ۱۶۹ تن اتیل بنزن، رب گوجه فرنگی، روغن کارکرده لوکوموتیو و شمش بلوم را تجربه می‌کند.

گفتنی است، تاکنون شرکت‌های سیمان ارومیه، بجنورد، بهبهان، خاش، خزر، خوزستان، دشتستان، دورود، زنجان، ساوه، سپاهان، سفید شرق، سفید نی ریز، شاهرود، شرق، صوفیان، غرب، فارس، فارس نو، قائن، کردستان و صنایع سیمان سامان غرب برای عرضه‌های شنبه اعلام آمادگی کرده‌اند. تا روز چهارشنبه عرضه ۶۱۶ هزار و ۵۰۰ تن تایید شده و به نظر می‌رسد به این حجم افزوده شود.

از اولین عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد ماه بر می‌گردد، در مجموع ۳ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۳۰ تن سیمان از سوی ۳۷ شرکت سیمانی عرضه شد که پس از ثبت تقاضای ۳ میلیون و ۵۱ هزار و ۶۵۰ تنی، ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۵۰ تن آن مورد معامله قرار گرفت. همچنین پس از عرضه بالغ بر ۷۳۰ هزار تنی سیمان در هفته گذشته، بازار با آرامش نسبی مواجه شده و قیمت‌ها در بازار نیز در سراشیبی قرار گرفت.

با پذیرش‌های این هفته کمیته عرضه بورس کالا، شمار شرکت‌های سیمانی پذیرفته شده به عدد ۵۴ شرکت رسیده و این گویای عرضه‌های وسیع‌تر سیمانی در روز‌ها و هفته‌های آینده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −  32  =