چرا ارز ATOM گران شد؟

قیمت رمز ارز ATOM به دلیل راه اندازی اکوسیستم دیفای شبکه کازموس و راه‌اندازی پل‌های میان زنجیره‌ای برای اتریوم و بیت کوین، با افزایش سه رقمی مواجه شده است.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از کوین تلگراف، هم‌زمان با هارد فورک لندن اتریوم و تغییر هزینه‌های بالای تراکنش‌ها، روند پروتکل‌های لایه اول نیز در ماه آگوست رو به رشد بوده است.

 

یکی از بزرگترین فواید درخواست برای یافتن محیط‌های خوشایندتر قرارداد هوشمند، پیدایش پروژه Cosmos و توکن ATOM بوده است. پروژه‌ای که بر قابلیت همکاری مجهز است و به لطف پروتکلارتباطات بین بلاک چین ها به اینترنت بلاکچین‌ها تبدیل شده است.

داده‌های کوین تلگراف مارکت‌پرو نشان می‌دهد که قیمت ATOM از تاریخ ۲۰ جولای که ۸.۸۷ دلار بود، ۱۸۰ درصد رشد داشته و به ۲۴.۷۷ دلار در ۲۲ آگوست رسیده است. حجم معاملات ۲۴ ساعته ATOM نیز در همین تاریخ از میانگین ۲۵۰ میلیون دلار به ۱.۸۷ میلیارد دلار رسید. در زمان نگارش این خبر قیمت اتم با ۹.۸۱٪ افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۱.۸۹ دلار رسیده است.

۳ دلیل برای قدرت نمایی ATOM در یک ماه گذشته وجود دارد که این دلایل عبارتند از انتشار پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز در شبکه، راه‌اندازی یک سایدچین که تبادل دارایی‌ها بین Cosmos و اتریوم را ممکن می‌سازد و اعلام برنامه‌هایی برای آوردن بیت کوین به اکوسیستم Cosmos.

 

گسترش قابلیت‌های DeFi

امور مالی غیرمتمرکز یکی از بزرگترین تحولاتی است که طی چند سال گذشته از اکوسیستم بلاکچین بیرون آمده است و بناست انقلابی در حوزه مالی سنتی ایجاد کند. راه‌اندازی اولین رابط کاربری کاربردی برای دیفای در کازموس، یکی از بزرگترین محرک‌های قیت ATOM در این اواخر بوده است زیرا معرفی قابلیت‌های تبادل بین زنجیره‌ای، اعضای جامعه کازموس را هیجان زده کرد و منجر به جهش در تقاضای این توکن شد. تیم توسعه Cosmos طی توییتی در ۱۸ آگوست نوشت:Emeris beta، اولین رابط کاربری Gravity Dex هم اکنون در حال فعالیت است. پورتال میان زنجیره‌ای EmerisHQ هم اکنون عرضه شده و دیفای را در کازموس به یک واقعیت تبدیل کرده است. همین امروز شما می‌توانید قدرت امور مالی غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای را تجربه کنید.

کازموس و دکس گرویتی

از طریق رابط کاربری جدید کاربران می‌توانند به چندین پروتکل دیفای در شبکه کازموس دسترسی پیدا کنند و دارایی‌های خود را در بلاکچین‌هایی مانند IRISnet (IRIS)، Persistence (XPRT) و Akash Network (AKT) ترید کنند.

پل اتریوم فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند

دلیل دوم پیشرفت ATOM ادغام Sifchain با IBC (قابلیت ارتباط بین بلاکچینی) است که این پروژه را به اولین صرافی غیرمتمرکز تبدیل می‌کند که ترید بین اکوسیستم کازموس و شبکه اتریوم را ممکن می‌سازد. پروژه Cosmos در توییتی نوشت:ارزشی که Sifchain برای اکوسیستم کازموس به ارمغان می‌آورد غیرقابل انکار است و ما منتظر ساختن آینده جذاب بین زنجیره‌ای هستیم.

در حال حاضر اتریوم میزبان اکثر پروتکل‌های قرارداد هوشمند برتر DeFi و NFT است و این ادغام به کاربران هر دو اکوسیستم اجازه می‌دهد به آسانی دارایی‌ها را بین دو شبکه مبادله کنند.

بیت کوین رپد شده به کازموس می‌آید

دلیل سوم روند صعودی فعلی به واسطه اعلامیه ۲۳ آگوست شکل گرفت که در آن عنوان شده بود بنیاد اینترچین (IFC سازمانی که پروژه‌های اکوسیستم Cosmos را تامین مالی می‌کند) بودجه صندوق توسعه Interlay را برای آوردن بیت کوین به شبکه کازموس تامین کرده است. کازموس در توییتی در ۲۳ آگوست اعلام کرد:بیت کوین به کازموس می‌آید. interbtc در حال ساخت پل IBC است تا به هر زنجیره سازگار با IBC امکان دسترسی به بیت کوین را بدهد. گام کنونی به کازموس کمک می‌کند تا حوزه DeFi خود را تقویت کند و همکاری بین زنجیره‌ای را بهبود ببخشد.

بیت کوین به زنجیره کازموس وارد می‌شود

 

بیت کوین رهبر غیر قابل انکار بازار رمز ارزها است و اکثریت ثروت انباشته شده این اکوسیستم را به خود اختصاص داده است. بنابراین فراهم آوردن امکان فعالیت بیت کوین در کازموس، این پتانسیل را دارد تا کاربران جدید را به شبکه بیاورد. Interlay از فناوری lock-up و vault استفاده می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین خود را به صورت امن نگهداری کنند و بیت کوین میان زنجیره‌ای با پشتوانه صادر کنند که می‌تواند در پروژه‌های DeFi مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی در حال حاضر به عنوان یکی از پاراچین‌های پولکادات نیز در دسترس قرار دارد.

این ادغام به بیت کوین اجازه می‌دهد که در اکوسیستم دیفای کازموس مورد استفاده قرار بگیرد و نقدینگی بالا و کاربرد بیشتری را برای این شبکه به ارمغان بیاورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  6  =