رشد ۱۰۰ درصدی تسهیلات پرداختی نظام بانکی به شرکت‌های دانش بنیان

سرپرست اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات پرداختی نظام بانکی به شرکت‌های دانش بنیان طی یکسال اخیر صد درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک‌های تجارت، صادرات، ملت و آینده امروز (۸ شهریورماه) در اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، با هدف اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌های دانش‌بنیان با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم‌نامه امضا کردند.

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک تجارت در آیین تبادل تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل در اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور با هدف اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌های دانش بنیان در سخنانی اظهار کرد: این بانک تاکنون 13 میلیارد تومان تسهیلات و 31 میلیارد تومان ضمانت‌نامه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات بانک تجارت از شرکت‌های دانش بنیان صفر است، ادامه داد: ما مبلغ 6 هزار میلیارد ریال برای تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته‌ایم.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از راه‌های قطع وابستگی با اقتصاد دنیا است

در ادامه محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت گفت: ما خارج از توافق‌نامه‌ها، به دنبال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم و تاکنون نیز بیش از 88 هزار میلیارد ریال به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده‌ایم.

اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از سوی بانک صادرات افزایش یافته است

حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: هرگونه اعتبار و تسهیلاتی که از منابع صندوق نوآوری نزد بانک صادرات موجود است را پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از سوی بانک صادرات افزایش یافته است.

پرداختی‌های سال 99 به دانش بنیان‌ها نسبت به سال 98 رشد 100 در صدی داشته است

همچنین شهرزاد دانشمندی، سرپرست اداره اعتبارات بانک مرکزی در سخنانی با اشاره به اینکه پرداختی‌های سال 99 بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سال 98 رشد 100 درصدی داشته است، تصریح کرد: ما در نظام بانکی تلاش می‌کنیم تا از صنایع نوآور حمایت شود.

 

منبع: صندوق نوآوری و شکوفایی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −  67  =