شیوع کرونا و افزایش ۴۰درصدی ترافیک مرسولات پستی

مدیرعامل شرکت ملی پست عنوان کرد:

معاون وزیر ارتباطات از افزایش 40درصدی ترافیک مرسولات پستی همزمان با شیوع کرونا و شتاب خرید و فروش های اینترنتی در کشور خبر داد و گفت: پست سکوی پرش جدید برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رمضانعلی سبحانی فر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره کل پست مازندران در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: تجارت الکترونیک و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی بدون همراهی و همکاری پست در کشور امکانپذیر نیست و پست با برنامه ریزی اصولی در کنار تمام مردم بویژه فناوران و کسب و کارهای الکترونیکی است.

وی خاطر نشان کرد: کرونا با وجود مصیبت هایی که برای کشور به وجود آورد، اما گرایش مردم به خرید و فروش کالا به صورت الکترونیک را افزایش داد و باعث رونق اشتغال های برپایه بستر اینترنت شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با رشد اقتصاد دیجیتال، پست با استفاده از شبکه مویرگی خود در حوزه خرید و فروش اینترنتی نقش مثبتی ایفا کرده و این فرایند اصولی باجدیت ادامه خواهد یافت.

سبحانی فر تصریح کرد: همزمان با شیوع کرونا و شتاب خرید و فروش های اینترنتی، ترافیک مرسولات پستی در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است که علاوه بر خدمت رسانی مطلوب به مردم باعث افزایش درآمد برای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه جدید با عنوان روستا بازار در شرکت پست، محصولات تولیدی روستاییان در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع دستی با حذف واسطه از تولید کننده به دست مصرف کننده خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کارکنان پست همزمان با شیوع کرونا ویروس، درخط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند و کارکنان این شرکت به عنوان خادمان ملت همچنان به رسالت خود که خدمت به مردم توام با امانتداری است ادامه خواهند داد.

مازندران ۵۲۰  واحد پستی فعال دارد که از این تعداد ۵۱ واحد دولتی است و بیش از ۷۰۰ نفر در این شرکت ها به صورت نامه رسان فعالیت دارند.

طبق آمار رسمی در ۷ ماهه سال جاری، پنج میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۰۱ مورد مرسوله پستی وارد استان مازندران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۴۶ درصد افزایش دارد.

همچنین تعداد مرسوله ارسالی در هفت ماهه گذشته از مازندران به دیگر نقاط کشور چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۰۲ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال هشت درصد افزایش نشان می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  −  82  =