کاهش اخیر قیمت بیت کوین نشانه شروع روند نزولی است؟

برخلاف افت شدید قیمت بیت کوین، کارشناسان معتقدند که چنین اصلاحاتی عادی است و پیش‌بینی می‌کنند که بازگشت‌های احتمالی در پیش روی این ارز دیجیتال قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال، کاهش اخیر قیمت بیت کوین (BTC) که پس از ثبت رکوردهای جدید، آن را به زیر 65 هزار و 600 دلار رسانده، بازار را وارد فاز نااطمینانی کرده است. با این حال، ناظران با تجربه، نگران نیستند و این روند نزولی را به عنوان اصلاحی استاندارد در یک بازار صعودی تفسیر می‌کنند.

نوسانات بیت کوین در مسیر صعودی

به تازگی یکی از منابع تحلیلی رمز ارزها در پلتفرم X خود پستی منتشر کرد و در آن تاکید کرد که یک بازگشت ۱۰ درصدی در قیمت بیت کوین طی رالی صعودی آن کاملاً عادی است. پس از آن بسیاری از کاربران نیز دیدگاه تقریبا یکسانی درباره اصلاح اخیر بیت کوین داشتند. به‌طوری که برخی احتمال بازگشت بیت کوین تا 60 هزار دلار را هم کاملا قوی و طبیعی می‌دانستند.

در حالی که جامعه رمز ارز کاهش اخیر بازار کریپتو را هضم می‌کند، گمانه‌زنی‌ها درباره عمق احتمالی این کاهش مطرح شده است. یکی از تحلیلگران معتبر کریپتو، سطحی از قیمت در حدود 64 هزار دلار را به عنوان سطح منطقی برای انتظار اصلاح روند صعودی فعلی مشخص کرد.

زمینه تاریخی و خوش‌بینی آینده‌نگر

یکی دیگر از تحلیلگران برجسته بازار، کاهش فعلی قیمت بیت کوین را با الگوهای تاریخی مقایسه کرد و نشان داد که میانگین کاهش‌های قیمت بیت کوین در چرخه‌های صعودی حدود ۲۰ درصد بوده است.

او پیشنهاد کرد که اگر یک اصلاح مشابه رخ دهد، می‌تواند قیمت را به حدود 58 هزار دلار برساند. این تحلیلگر، با وجود اصلاح فعلی، احساس مثبتی نسبت به انتظارات معامله‌گران برای رسیدن قیمت‌ها به سطوح بالاتر در طی ماه‌های آینده دارد. با این حال، وی هشدار داد، امکان ریزش سنگین سایر رمز ارزها در کنار بیت کوین وجود دارد. استراتژی مدیریت سرمایه در زمان‌های نزولی حرف اول را می‌زنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  +    =  60