بازار صندوق‌های ETF بیت کوین به ۶۲ میلیارد دلار می‌رسند؟

یکی از بزرگترین نهادهای مالی جهان، جی‌پی‌مورگان، نگرانی‌های خود را درباره آینده صندوق‌های معاملاتی ETF بیت‌کوین بیان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز ،جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند که حجم واقعی بازار صندوق‌های بیت کوین در دو تا سه سال آینده به ۶۲ میلیارد دلار می‌رسد. این پیش‌بینی در حالی صورت گرفته است که علاقه و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های معاملاتی رمز ارزها، به‌ویژه از زمان راه‌اندازی آن‌ها در دو ماه پیش، به شدت افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل صندوق‌های معاملاتی بیت‌کوین نسبت به طلا

تحلیل‌های جی‌پی‌مورگان، به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، بررسی کردند که آیا صندوق‌های معاملاتی بیت کوین می‌توانند جایگزینی برای طلا در پرتفوی‌های سرمایه‌گذاران باشند یا خیر. با وجود جذب سرمایه زیادی به میزان ۹.۳ میلیارد دلار به صندوق‌های معاملاتی بیت کوین از زمان راه‌اندازی آن‌ها، این بانک همچنان احتیاط می‌کند و اظهارات کمی متعادل‌تری نسبت به پیش‌بینی‌های خوش‌بین‌تر در بازار دارد.

ارزیابی ریسک و انتظارات واقع‌گرایانه

بانک مذکور همچنین تاکید کرده است که برای ارزیابی استراتژی‌های تخصیص سرمایه، لازم است مخاطرات و نوسانات را در نظر بگیریم. با توجه به نوسانات بالای بیت‌کوین که تقریباً ۳.۷ برابر نوسانات طلا است، انتظار برای این که بیت کوین میزان سرمایه سرمایه‌گذاران را در پرتفوی‌هایشان به طور واقع‌گرایانه جبران کند، غیرممکن به نظر می‌رسد.

تأثیر بیت کوین در مقایسه با طلا

بانک جی‌پی‌مورگان برای تخمین حجم ۶۲ میلیارد دلاری برای صندوق‌های معاملاتی بیت کوین، کل مقدار طلا را که توسط سرمایه‌گذاران نگهداری می‌شود (۳.۳ تریلیون دلار) را در نظر گرفته و آن را بر تعداد بیت کوین موجود در بازار و نسبت نوسانی آن به طلا (۳.۷) تقسیم کرده است. این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که قیمت هر بیت کوین به ۴۵ هزار دلار می‌رسد که این مقدار نسبت به قیمت فعلی بازار بیت کوین که ۶۹ هزار دلار است، بسیار پایین‌تر است.

مقایسه با صندوق‌های معاملاتی طلا

با این حال، صندوق‌های معاملاتی طلا همچنان حاکم بر ایالات متحده هستند و در حدود ۹۲ تریلیون دلار دارای دارایی هستند. با این حال، صندوق‌های معاملاتی بیت کوین جایگاه دوم را در میان صندوق‌های کالاها در کشور به دست آورده‌اند. این نشان می‌دهد که اهمیت رمز ارزها در بازارهای سرمایه‌گذاری به شدت در حال افزایش است.

بیت‌کوین به عنوان طلای دیجیتال

مقایسه بین بیت‌کوین و طلا متداول است، زیرا هر دو به عنوان ابزارهای سرمایه‌گذاری مشابهی مورد بررسی قرار می‌گیرند. هیچکدام از این دو دارای درآمد نقدی اساسی نیستند، اما هر دو به دلیل محدودیت تولید آن‌ها، به عنوان سپری قوی در برابر تورم شناخته می‌شوند. لری فینک، مدیر عامل بلک‌راک، بارها بیت‌کوین را “طلای دیجیتال” خوانده و به علاقه سرمایه‌گذاران به این دارایی اشاره کرده است.

در مجموع، این ارزیابی جی‌پی‌مورگان نشان می‌دهد که چگونگی استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین باید با در نظر گرفتن عوامل ریسک و پویایی‌های بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  +    =  71